1 Laatst bewerkt door Esther75 (10-12-2008 22:49)

Onderwerp: Wat is hier gebeurd????? HELP!!

Dit is me niet eerder overkomen, kijk maar eens naar de foto. Gewoon 180 graden, 2/3 gevuld, biscuitmix van Soezie.... Ik snap het niet. E

Groetjes
Esther

2

Re: Wat is hier gebeurd????? HELP!!

zie geen foto

3

Ik zie helaas niks

Groetjes Cindy

Als je de link kopi

5

Als het goed is zijn de foto's nu wel te zien...

Groetjes
Esther

6

:nooo zie niets

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

@ Carin: tegelijk gepost? ;-) Ik zie het nu namelijk wel oke. Jij ook?

Groetjes
Esther

8

:nooo nee nog steeds niets

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Ik heb ze erbij getoverd ;) (je link geopend en dan de afbeeldingslocatie gekopieerd)

Misschien je oven toch warmer dan gedacht waardoor de zijkanten eerder gaar waren dan de binnenkant en die is naar boven gekomen. (heb het ooit ook gehad en door het geleidelijk opvoeren van de temperatuur heb ik er geen last meer van. 12 min op 140, 12 min op 150 en 12 min op 160 dan kijken of hij gaar is en anders nog even laten staan. Ik controleer dan iedere 5 minuten.) Maar ik kan ook verkeerd zijn ;)

10

Ik zie ze nog steeds niet :(

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

11

het is net of de bovenkant is opengebarsten tijdens het bakken.
Wat je er aan kan doen weet ik niet misschien een iets lagere oven temperatuur ?

12

Als de bovenkant gebarsten is betekend dat de temperatuur van de oven te hoog was. Dan wordt de buitenkant te gauw gaar waardoor de binnenkant die omhoog duwt en dus openbarst van de druk.
Volgende keer temperatuur iets lager zetten. Kan zijn dat je termostaat niet helemaal klopt met de temperatuurknop.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

13

Ga morgen weer proberen. Zou er wat aan de hand zijn met mijn oven? Doe het al tijden op dezelfde manier en temperatuur. Of misschien heb ik hem een richeltje te laag gezet....
@ Natalie en Lady Sharon: Wat jullie zeggen lijkt idd te kloppen. De binnenkant is ineens omhoog gekomen en door de "gare" bovenkant geduwd.

Groetjes
Esther