1

Onderwerp: SPOED Biscuit mislukt: toch gebruiken?

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag voor het eerst biscuit proberen te maken met het recept van de site, maar hij is helemaal niet gerezen en de buitenste onderrand was helemaal zwart. :(

Hieronder staat twee foto's van het voorlopige resultaat. Ik had beloofd een taart te hebben vanavond voor de surprise-avond bij de schoonouders. Wat zouden jullie doen, toch gebruiken of opnieuw beginnen? En hoe kan ik dit een volgende keer voorkomen?

http://img520.imageshack.us/img520/7371/dscn2014re0.jpg

http://img520.imageshack.us/img520/1377/dscn2015kt3.jpg

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already. - D. Barry

2

Re: SPOED Biscuit mislukt: toch gebruiken?

Helemaal niet gerezen, dan ook niet lekker luchtig.
Je kan er wel nog cakeballetjes van maken.
Maar zelf heb ik eens geprobeerd hem toch te gebruiken, maar is niet lekker.
Doe er de volgende keer eens 2 theelepels bakpoeder bij, dan rijst hij veel makkelijker.

3

Hoi,
Toevallig heb ik gisteravond de chocolade bisccuit gebakken, Ik heb altijd het probleem, en gister dus ook, dat als 't in de oven staat hij heel mooi egaal is en als hij dan afgekoeld is aan de zijkanten gekrompen en en in het midden meer is ingezakt dan aan de buitenkant.
Heeft iemand hier misschien een tip voor?

Groetjes Marielle

4

Ik heb mijn biscuit doorgesneden en een klein beetje geproefd. Hij smaakte prima, dus heb ik besloten hem toch maar te gaan vullen en bekleden. Het resultaat is te zien in de parade.

marielle: haal je de biscuit meteen uit de vorm, als ie nog warm is?

My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already. - D. Barry

5

Hoi,
Nee, Ik laat hem altijd eerst nog even in een dichte oven staan en daarna zet ik de oven open en laat ik de cake afkoelen. Ik haal hem meestal pas uit de vorm als ik hem ga gebruiken.

Kan het misschien aan de oventemperatuur liggem? Daar twijfel ik soms wel aan, ik heb namelijk een hetelucht oven.

6

Ik heb ook een hetelucht oven, en hij was bij mij wel recht, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

7

Vertel eens hoe je het gedaan heb waarschijnlijk stond je oven te heet of je hebt hem te lang er in gehouden.
Ik zet mijn oven altijd wat lager dan wat in een recept staat dan even prikken met een sateprikker en als die er droog uit komt is het kapsel gaar, dus al heb je de oven wat lager staan dan geeft dat niets controle met de sate prikker is de beste test.

groetjes van Ann

ik bak hem op 160 graden (hetelucht) en haal hem gelijk eruit als die klaar is en kiep hem gelijk om. Hij is bij mij nog nooit ingezakt of gekrompen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

Ik vind dit er nog helemaal niet zo beroerd uit zien hoor! Dat wordt vast nog wel iets lekkers.... :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"