Onderwerp: Wat te doen bij gebrek aan grote maat kartonnen taartdoos??
Voor mijn buurvrouw dr zoontje moet ik een taart met een tractor erop maken. Hij wordt 2 januari 3 jaar, niet echt een fijne datum aangezien oud en nieuw ertussen zit. Nu heb ik afgesproken met haar dat ik de taart net na kerst maak, dan in de diepvries doe en 1 januari eruit haal zodat ze een verse en (hopelijk) nog mooie taart heeft.
Probleem is alleen dat er geen grote kartonnen taartdozen te vinden zijn in de webshop. De grootste die ik kon vinden is een vierkante doos van 30 cm bij 30 cm. De taart die ik ga maken zal ongeveer 35 cm bij 25 cm zijn. (dan maak ik 'm al kleiner, want eigenlijk was de bedoeling om 'm net zo groot te maken als mijn MM taart, die was 44 cm bij 22 cm).
Nu ben ik al op zoek geweest naar een zilveren serveerschaal om daar de taart op te zetten, huishoudfolie eromheen en dan invriezen, maar dat durf ik niet echt aan. Heeft iemand nog tips hoe ik dit aan kan pakken? (ik heb ook nog nooit eerder een taart ingevroren, maar heb bij de zoekfunctie gelezen dat de meeste er zeer over te spreken zijn).