1

Onderwerp: Strakke taart.

Ik zie hier heel wat taarten voorbij komen en heb er zelf ook al een paar gemaakt maar ik blijf met 1 probleem zitten. Hoe krijg ik een met marsepein beklede taart mooi glad en strak?
Heb met de zoekfunctie al heel wat tips verzameld en ook het filmpje bekeken 'Cake Decorating: Fun With Fondant' http://nl.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB1bE
Daar zie ik dat ze een soort creme 2 keer over de taart smeren en hem daar glad mee krijgen. Doen jullie dat op die manier met boter creme? Dus afsmeren / in de koelkast / nogmaals afsmeren / in de koelkast /  bekleden?

Graag wat tips. Heb namelijk een eerste bestelling zaterdag!!!

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

2

Re: Strakke taart.

Ik smeer hem meestal af en doe dan wel in de koelkast. Soms, als er echt hele grote gaten te dichten zijn ;) (aan de zijkant bijvoorbeeld) smeer ik het daarna  nog een keer netjes af (omdat in 1x dan niet lukt) en dan weer in de koelkast.

Dan bekleden en met de smoother eroverheen, en dan heb je een mooie strakke taart.

Maar meestal gewoon 1x afsmeren en dan in de koelkast, dat wordt meestal wel mooier vind ik dan meteen bekleden (alleen soms kan het niet anders).

Mijn website: Presentaart

3

ik sluit me bij masha aan, dat werkt het fijnst!

4

Wat ik altijd doe, en ik vind dat ik erg strakke taarten heb, is smeren, in koelkast, dan als het hard is geworden, uithalen en dan een stuk keukenrol erop leggen, en met je hand oneffenheden uitsmeren. SNAP JE HET?

5

Ik smeer juist niet zo heel dik. Bij het biscuit is de onderkant altijd de bovenkant, dus die is al best heel glad en vlak. Niet te dik smeren, even in de koelkast, nog 1 keer met paletmes erlangs en bekleden. En natuurlijk de smoother gebruiken, niet te vergeten. Hoewel ik ook nog een beginner ben, gaat het steeds een stukje gemakkelijker, beter en strakker.

Succes en wel showen, he?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

ik smer het gewoon af en bekleed direkt.
Je moet er alleen ook wel opletten dat je de marsepein niet al te dun uitrolt anders heb je meer kans op hobbels en bobbels.

ik smeer ook gewoon af niet te dik en bekleed gelijk en dan de smoother er over heen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

de mijne gaan na het afsmeren ook de koelkast in dan daarna ff gladmaken met het paletmes en bekleden

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

9

Ik smeer ook totaal niet dik, behalve als de zijkanten niet mooi op elkaar gaan (bijvoorbeeld soms met bijzondere vormen dat het dan niet recht is), dan daar wel wat dikker ja.

Ik bekleed overigens wel heel erg dun (en heb daarom vaak problemen met witte taarten) :S

Mijn website: Presentaart

10

Ik zet de taart na het afsmeren in de koelkast en ga er daarna nog overheen met een warm paletmes. Gewoon het mes onder de hete kraan houden, afdrogen en dan alles nog een keertje nalopen.

groetjes, Ageeth

11

Ik smeer dunn af dan in de koelkast daarna noge een keer dun afsmeren in de koelkast.
En als laatste maak ik mijn smooter warm onder de hete kraan en maak ik hem daarmee helemaal glad.

groetjes van Ann

12

Bedankt voor de tips!! Ga het proberen en zal natuurlijk mijn 'hoop ik' strakke taarten aan jullie showen!

Gr Karolien

www.creatievedromen.nl

13

Ik smeer de taart meestal een keer af dan in de koelkast en daarna als de creme hard is even met een warm palletmes eroverheen en klaar is kees....:lol:

Groetjes Marlies.

14

Ik doe nooit iets met de koelkast.... ik smeer - dun, hou niet van zo'n dikke laag - af en hop, marsepein of fondant er over heen. Ik ben wel vrij neurotisch met de smoother (of twee O-) ) daarna in de weer, hou van strakke hoeken ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Super jullie tips. Heb de koelkast tip gedaan en met een warm mes nogmaals glas gesmeerd en nog eens in de koelkast voordat de marsepein er over ging. En raad eens wat. Ik heb de helft botercreme gebruikt en had super strakke taarten!!!

Gr Karolien

www.creatievedromen.nl

16

Marianne schreef:

Ik doe nooit iets met de koelkast.... ik smeer - dun, hou niet van zo'n dikke laag - af en hop, marsepein of fondant er over heen. Ik ben wel vrij neurotisch met de smoother (of twee O-) ) daarna in de weer, hou van strakke hoeken ;)

Soms herken ik me heel erg in jou, vooral dat woord neurotisch!!! :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl