1

Onderwerp: Heb ik dat??!!

Vandaag dus voor het eerst een biscuit gebakken. Nou dat was me een succes...NOT. De eerste rees helemaal niet, wat overigens mijn eigen fout was! Ik was vergeten de plaat boven het rooster weg te halen, waardoor de verwarmings elementen van mijn oven half werk afleverden. Dus maar gauw een 2e gebakken, die rees wel iets meer maar om nou te zeggen van wauw.....nee absoluut niet!!

Ik heb het beslag gemaakt volgens het recept van biscuit 2 hier op de site. Morgen wil ik het maken volgens het recept basisbiscuit van de site en dan precies he aantal ingredienten wat hierbij staat. Ik heb een springvorm van 22 cm, heb gister het advies van Marianne gekregen om gewoon het recept voor een 24cm vorm te gebruiken. Maar ben zo bang dat het weer gaat mislukken en ik moet de taart klaar hebben zaterdag!!

Wie helpt me alsjeblieft met bruikbare tips?? Ik heb de eieren zeker 10 min. gemixt en de bloem er voorzichtig doorheen gespatelt.

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Heb ik dat??!!

Kan je helaas niet helpen, gebruik alleen maar mixen! En die lukken mij altijd :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Tja dat was mij ook al door m'n gedachten gevlogen, maar daar is geen tijd meer voor! Die heb ik natuurlijk nooit binnen voor zaterdag!

Groetjes Rebecca

4

Ik gebruik ook gewoon de recepten van de site en heb daar nog geen problemen mee gehad.  Heb je de eieren ook in warm water gehad van tevoren?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

mix van moscovisch kun je krijgen bij aveve

Ja de eieren heb ik ook gewoon in warm water gelegd, heb er de 2e keer 5 gebruikt. Daarbij dus 150 gr suiker en 150 gr bloem. De taart heeft ong. 43 min in de oven gestaan. Was wel gaar overigens

Groetjes Rebecca

7

Dan kan je nog kijken of je oven wel goed is. De verkeerde themperatuur doet ook een hoop met je biscuits.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

De Aveve zit hier niet on de buurt volgens hun site, kan ik bij Welkoop ook zo'n mix krijgen denk je?? Of de ABTB. Heet volgens mij niet meer zo......kom ook ff niet op de naam die nu is

Groetjes Rebecca

Ik heb ook een combi magnetron maar die durf ik er niet voor te gebruiken. Ben bang dat ie dan helemaal niet lukt, maar ja moet toch wat he?!

Groetjes Rebecca

10

Ik bak ook in combi.. Met hetelucht. Gaat goed hoor.

En hoe hoog zet je de temp dan? 185 graden? Zal dan 180 moeten aangezien de combi geen 185 kent

Groetjes Rebecca

12

Ik bak ook in de combi, heb niet anders, en zet hem gewoon op 180 graden. Heel veel rijzen doet het niet, kun je ook niet echt verwachten lijkt me omdat er geen gistproduct in zit. Hij komt wel iets om hoog, maar geen centimeters. Ik heb nu half bloem, half zelfrijzend bakmeel gebruikt, kan je over een half uurtje vertellen of dat zin heeft!!!

Ok wacht ik dat ff af! Hoop dat dat het is, kan er net 2 helften van snijden, lijkt me niet de bedoeling!

Groetjes Rebecca

14

Ik verwarm de oven op 130 graden. Als hij erin gaat gaat hij naar 160 en dan een 30 minuten later is hij gaar. Heb vandaag voor het eerst een kleine theelepel bakpoeder erbij gedaan. echt meer rijzen deed hij niet. Maar hij is wel luchtiger en zakte niet in in het midden.

15

heb gisteren dus met 6 eieren en half bakmeel een 20cm taartje gebakken, vorige week een zelfde met 4 eieren en zonder bakmeel... Het scheelde echt de helft... Ik heb nu een mooi gerezen egaal kapsel, terwijl ik van de week een klein plat taartje had...

Ik ben tevreden, wellicht wat meer bakmeel gebruiken zelfs nog (2/3 om 1/3)

16

Met alle tips bij elkaar moet het lukken. Ingredi

Groet, Jolanda

17

birgitta schreef:

mix van moscovisch kun je krijgen bij aveve

Jaaaa die gebruik ik ook altijd.....
Ik moet zeggen er is nog niet eentje mislukt daarmee...;)

Succes Marlies.

18

ik gebruik altijd bakpoeder als ik mijn biscuit vanaf 0 maak EN ik vervang een deel van de bloem door maïzena. Mijn temperatuur laat ik nooit op- of aflopen voor biscuit, maar ik heb een gewone warmeluchtoven. Ik bak op 170°C. Lukt altijd prima, met mix ook trouwens.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

Nou dames,

Heb nu het kapsel in de combi staan.....EN HET LIJKT NU GOED TE GAAN!! Ik heb nu het recept van deze site gebruikt voor basisbiscuit. Dus mixen in een kom met warm water. Het was nu al meer beslag dan gisteren en er zit idd een klein beetje maizena bij in! Ik ga ervan uit dat ie nu lukt! Bedankt voor alle bruikbare tips!

Groetjes Rebecca

20

*duimt even mee dat het lukt*

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

21

Piece of Cake schreef:

er zit idd een klein beetje maizena bij in! Ik ga ervan uit dat ie nu lukt! Bedankt voor alle bruikbare tips!

Ik was aan het lezen en dat viel me al meteen op: je noemde de maizena niet! Het is al eerder gezegd, dus ik ben een beetje spuit elf, maar dat maakt echt het verschil! :) Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Nou....hij is klaar maar nog niet super hoog hoor! Heb er nu een 2e erin staan, kan ik gewoon van 2 taarten 1 maken en kan de visite er gewoon van genieten morgen!

Groetjes Rebecca

23

wat heel erg belangrijk is, is de kwaliteit van de bloem. Hoe fijner de bloem, hoe duurder maar hoe luchtiger je baksel worden. Het scheelt echt heel veel. Dus kijk of je ergens goede kwaliteit bloem kunt kopen!

24

Ik gebruik ook de mix. En rijzen doet ie bij mij wel hoor, altijd die irritante bolling, haha. Maar een broodplank doet wonderen.

Is er niet iemand van het forum die dicht bij je in de buurt woont die de mix heeft en wat aan je wil verkopen ofzo ? Ik kom hier nog niet zo lang maar heb wel gemerkt dat iedereen hier zo behulpzaam is. Toppie

25

owkee dan... maizena?? bij de biscuitmix 2 hier op de site staat dat er dus niet bij..

nou ja enniwee, bakmeel werkt ook top...  :D