1

Onderwerp: Kan ik nu al beginnen??

ik moet deze week allebei voor zaterdag 2 taarten maken, 1 met geboetseerde auto's en nummer 2 voo rmijn zoon, nu heb ik daar bijna alles van klaar, maar ik vraag me af, kan ik nummer 1 de Cars taart, alvast gaan vullen en bekleden, zodat ze die morgen kunnen afhalen?? En kan die dan nog tot zaterdag buiten de koelkast blijven, de vulling wordt bbc en mona toetje

ik hoor graag van jullie. Dank jullie wel.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2

Re: Kan ik nu al beginnen??

Ik vind het nu nog wel vroeg hoor, hij wordt voor zaterdag? Dan zou ik morgen beginnen, of heel soms al vanavond als je niet veel tijd hebt. Maar zeker niet nu. Liever zo vers mogelijk toch?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Pooh schreef:

Ik vind het nu nog wel vroeg hoor, hij wordt voor zaterdag? Dan zou ik morgen beginnen, of heel soms al vanavond als je niet veel tijd hebt. Maar zeker niet nu. Liever zo vers mogelijk toch?

Geweldig bedankt voor de tip, dan kan ik wel gaan boetseren alvast, dat komt helemaal goed. Dan begin ik morgen met allebei, moet lukken. Dank je wel

groetjes
chantal

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

Hij kan overigens niet buiten de koelkast met mona toetje.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Het probleem met te vroeg maken is, de mensen voor wie het bedoeld is moeten het meteen opeten. Die kunnen het niet langer bewaren omdat het dan al een paar dagen oud is. Ik maak altijd wel in het voren en vries het in, versierd en wel. Blijft heel goed. Dan als de mensen de taart krijgen hebben ze nog een paar dagen om het op te eten, mocht dan nodig zijn.

6

jolanda71 schreef:

Hij kan overigens niet buiten de koelkast met mona toetje.

Ha kijk weer wat geleerd, ik dacht dat je dat ook gewoon buiten de koelkast kon laten, Bedankt voor de tip, dan zal ik die niet buiten de koelkast doen. Gewoon lekker zelf opeten, ha ha, zijn ergerer dingen, :lol

7

monique53 schreef:

Het probleem met te vroeg maken is, de mensen voor wie het bedoeld is moeten het meteen opeten. Die kunnen het niet langer bewaren omdat het dan al een paar dagen oud is. Ik maak altijd wel in het voren en vries het in, versierd en wel. Blijft heel goed. Dan als de mensen de taart krijgen hebben ze nog een paar dagen om het op te eten, mocht dan nodig zijn.

Maar marsepein gaat toch zweten??? Ik dacht juist dat dat niet kon, als ik gepuzzel heb, dan doe ik het wel, en dan plakt die er later goed op, maar ik durf het niet aan geboetseerd en wel.

Of kan dit juist toch???

8

Je kan hem ook invriezen zonder de geboetseerde figuurtjes en die er dan later na het ontdooien op doen.

9

Pooh schreef:

Je kan hem ook invriezen zonder de geboetseerde figuurtjes en die er dan later na het ontdooien op doen.

Ok , maar misschien ben ik wel een taartd..s, maar ik dacht dat als je de taart bekleed had, en je haalt deze uit de vriezer, dat die dan ook gaat zweten. Nu kan ik de taart wel laten ontdooien in de garage, want daar is het lekker koel, de verwarming staat daar uit, dus zou dat wel kunnen, om de taart dan te bekleden en dan vrijdagavond eruit halen en daar laten staan??

10

Of het gaat zweten ligt er aan, sommigen hebben er nauwelijks last van, bij anderen smelt hij zo weg. In de garage lijkt hij me wel goed te staan.

11

Als je geen risico wilt nemen zou ik afsmeren met 1:1 botercreme en niet met de mix. Ontdooien doe ik altijd in de koelkast, in taartdoos als dat past. Daarmee nog nooit last gehad van zweten.
Vind een taart 2 dagen van tevoren maken trouwens niet te lang. Denk dat die ene dag in de vriezer weinig verschil zal maken.