1

Onderwerp: Truffels (tip telegraaf d.d. 21 ,11,2008

Vandaag stonden er 2 recepten in de telegraaf, ik heb ze even overgetypt, weet dus niet of ze lekker zijn, maar ik ga ze wel binnenkort uitproberen:

Truffel Basisrecept:
300 gram chocola
80 gram slagroom
20 gram roomboter

Bereiding: Chcola smelten, au bain-marie. De slagroom en de roomboter in een pan doen en al roerend op een laag vuur laten koken (zachtjes) De pan van het vuur nemen. De gesmolten chcola er doorheen roeren.

Wiskey truffel

1x truffels basis recept
gesraspte schil van 1 sinaasappel
2 theelepels whisky
2 theelepels bittere sinaasappelmarmelade
cacaopoeder

Bereiding

Door het basisrecept vor truffels de geraspte sinaasappelschil, de wiskey en de sinaasappelmarmelade roeren. Het mengsel 2 uur in de koelkast laten opstijven . Ovale truffels ervan rollen en door de dacao wentelen.

Koel bewaren.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2

Re: Truffels (tip telegraaf d.d. 21 ,11,2008

Dit zal zeker heel erg lekker zijn hmmmm,
dank je wel,

Groetjes Madhuri

3

Re: Truffels (tip telegraaf d.d. 21 ,11,2008

Klinkt lekker! Hahah ik had laatst chocolade genache gemaakt met pure chocolade. heb het gemixt toen het afgekoeld was en het overgebleven spulletje in de koelkast gezet. De volgende dag proefden we een stukje en ik dacht toen al nog wat hageltjes of chocoschaafsel erover en je hebt truffels, dit is dus idd een soorgelijk recept, bedankt!