Onderwerp: Is dit amandelspijs???
In de winkel hier kwam ik "bagemarcipan" tegen met als ingredi
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Is dit amandelspijs???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
In de winkel hier kwam ik "bagemarcipan" tegen met als ingredi
Het klinkt als half echt en half nep. In echte spijs zit veel meer dan 16% amandelen! En daar zitten volgens mij geen abrikozenpitten in
Abrikozenpitten worden inderdaad vaak gebruikt om amandelspijs na te bootsen, goedkoper he!?
Kijk maar eens op goedkope gevulde koeken, kano's etc.
De smaak is niet dramatisch trouwens, maar ja echt is natuurlijk toch lekkerder!
Het verschil tussen spijs en marsepein (echt of nep maakt hier niet bij uit) is vooral de structuur. Spijs is grover dan marsepein. Dus als het voelt als marsepein is het dat ook.
Amandelspijs van Oetker is met amandelen en zonder abrikozenkernen. Dus echte amandeslpijs. En dat zegt eigenlijk alleen iets over de kwaliteit.
Groetjes,
Mirjam
Mmm, ik was er al een beetje bang voor. Echt lekker is het ook niet. Vreemd genoeg is het twee keer zo duur als de marsepein van hetzelfde merk, die 26% amandelen bevat en waar geen abrikozenkern in te bekennen is.
Gelukkig is dit laatste erg lekker en rolt het goed uit. Nu nog iets als spijs vinden :-)
En anders laat je 't toch iemand even opsturen?? :-)
Dat zou inderdaad ook altijd nog kunnen. Hoewel ze hier erg moeilijk doen met spullen die via de post binnen komen en nederlandse postzegels op de verpakking hebben zitten. Je weet tenslotte nooit of er drugs inzit :-)
Hahaha ja het komt tenslotte uit nederland
pfff
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Is dit amandelspijs???