1

Onderwerp: Is dit amandelspijs???

In de winkel hier kwam ik "bagemarcipan" tegen met als ingredi

groeten, Marieke

2 Laatst bewerkt door Carin (12-11-2008 23:20)

Re: Is dit amandelspijs???

Het klinkt als half echt en half nep. In echte spijs zit veel meer dan 16% amandelen! En daar zitten volgens mij geen abrikozenpitten in :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Abrikozenpitten worden inderdaad vaak gebruikt om amandelspijs na te bootsen, goedkoper he!?
Kijk maar eens op goedkope gevulde koeken, kano's etc.

De smaak is niet dramatisch trouwens, maar ja echt is natuurlijk toch lekkerder!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Het verschil tussen spijs en marsepein (echt of nep maakt hier niet bij uit) is vooral de structuur. Spijs is grover dan marsepein. Dus als het voelt als marsepein is het dat ook.
Amandelspijs van Oetker is met amandelen en zonder abrikozenkernen. Dus echte amandeslpijs. En dat zegt eigenlijk alleen iets over de kwaliteit.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Mmm, ik was er al een beetje bang voor. Echt lekker is het ook niet. Vreemd genoeg is het twee keer zo duur als de marsepein van hetzelfde merk, die 26% amandelen bevat en waar geen abrikozenkern in te bekennen is.
Gelukkig is dit laatste erg lekker en rolt het goed uit. Nu nog iets als spijs vinden :-)

groeten, Marieke

6

En anders laat je 't toch iemand even opsturen?? :-)

7

Dat zou inderdaad ook altijd nog kunnen. Hoewel ze hier erg moeilijk doen met spullen die via de post binnen komen en nederlandse postzegels op de verpakking hebben zitten. Je weet tenslotte nooit of er drugs inzit :-)

groeten, Marieke

Hahaha ja het komt tenslotte uit nederland ;)

pfff

Groetjes Renske