1

Onderwerp: Woei... mijn eerste taartje

na een week in de wolken te hebben geleefd door alle How To's en verhalen en foto's ben ik gisteren met beide beentjes op de grond gaan staan en toch maar aan een relatief eenvoudig taartje begonnen :+

alles is 'relatief' eenvoudiger dan ik dacht maar ik moet wel even 'gevoel' krijgen voor het werken met fondant.. ik heb tot vorige week altijd gedacht dat je minstens hoge school voor patisserie gevolgd moest hebben om een roosje in elkaar te flansen :)

Eenvoudig, wellicht niet erg origineel maar toch ben ik best trots..

Vulling is 2 lagen boter creme die aangemaakt is met mandarijntjes essence en extra gekleurd met oranje kleurstof
Biscuit is met citroenrasp op smaak gebracht..

20 cm springvorm gebruikt ( wat een drama ding.. scharnier werkte niet mee toen ik klaar was met bakken.. :S heb heel wat vloeken, tieren en schelden heb ik hem los weten te krijgen en was m'n kapsel gelukkig nog heel)

lekker fris taartje dus

http://img394.imageshack.us/img394/8862/mijneerstetaartdu2.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/mijneerstetaartdu2.jpg/1/w480.png

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

2

Re: Woei... mijn eerste taartje

Die is echt helemaal super voor je eerste hoor! :thumb:
Dat belooft voor de volgenden!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

mooi strak en versiert voor de eerste keer :thumb:

4

Ik vind hem werkelijk prachtig! Onvoorstelbaar dat dit nog maar je eerste taart is, je hebt er blijkbaar wel aanleg voor! Hij klinkt ook lekker :thumb:
Is je 20 cm springvorm toevallig van de Hema? Die wil bij mij ook nooit open namelijk, ik tik met het heft van een mes tegen de sluiting en daarna lukt het meestal wel.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

ik heb een 20 cm van de blokker (2 stuks) gaat er ook 1 niet van open, maar ik kiep ze toch altijd om dus maakt niet uit ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Nee het was spring vorm van de Blokker.. hij ging tot halverwege open en toen verder niet meer.. hoeveel kracht ik er ook opzette.. en als je dan vol verwachting aan je eerste keer botercreme smeren/fondant rollen enzo wilt gaan beginnen raak je heel gefrustreerd.. :)

Hij was naar mijn zin nog niet strak genoeg hoor de taart.. ik was wat te zuinig geweest met het bekleden van de taart met boter creme.. ik heb nu wat video's bekeken over hoe dat precies gaat en weet nu wat ik de volgende keer beter ga doen :)

Ik ben nu nog naarstig opzoek naar leuke workshops.. ik had me bij Inge ingeschreven voor een basis workshop maar helaas had ik al een concert die avond en de overige workshops zitten allemaal vol.. ik kan niet wachten om meer technieken te leren en het lijkt me gewoon ook een reuze gezellige avond/middag w

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ziet er leuk uit!

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

8

kwebbeltje schreef:

ik heb een 20 cm van de blokker (2 stuks) gaat er ook 1 niet van open, maar ik kiep ze toch altijd om dus maakt niet uit ;)

tja.. als ik idd niet zo eigenwijs was geweest en gewoon bakpapier had gebruikt had ik dat ook kunnen doen :)

daarom gooi ik hem idd niet weg.... met bakpapier is hij nog bruikbaar :)

9

Ziet er erg mooi en lekker uit :thumb:
En dat voor je eerst......

Groetjes Marlies,

10

Super taart

Groetjes Cindy

11

Hahaha, Bommeltje, de hoge school voor patisserie.... :lol:

Maar ff zonder gein: dat eerste taartje van jou, daar kan menig beginner een voorbeeld aan nemen: heel strak en ziet er gewoon GOED uit!!!!! Super hoor. M'n complimenten voor je eerste taart!

"Begin de dag met een dansje..."

12

Wauw, zeer mooi gedaan. Als dit je eerste taartje is, dan beloofd dit veel goeds voor de toekomst!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

13

Mooi!

14

heel mooi hoor, mijn eerste was niet zo mooi

info@minniescakes.com

15

Heel goed gedaan hoor!!!!

16

:thumb: Knap hoor voor je eerste taartje!

17

dat is toch een mooi strak eerste taartje hoor

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

18

WAUW Bommeltje! Als mijn eerste taart half zo mooi wordt als die van jou, ben ik super tevreden! Ik ga van het weekend beginnen, ik krijg waarschijnlijk vrijdag de fondant binnen! :D Heel knap gedaan hoor!

Liefs, Sam

19

Mooi hoor! Knap gedaan en dat voor je eerste taart!

20

Hartstikke mooi gelukt zeg !

Groetjes, Conny

21

Nou superstrake taart hoor! die eerste vanmij had veeeel meer hobbels en bobbels!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

22

super leuk

23

Zeker niet verkeerd voor een eerste! Complimenten :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

24

wow mooi strak hoor zeker voor de 1e keer zo zag mijn 1e taart er niet uit :)

Groetjes, Anne

25

leuk gedaan bommeltje...

bommeltje uit almere.. toevallig een catanfan?