1

Onderwerp: Schip Ahoy

Ik heb weer de nodige leermomenten gehad, deze week, om het zo maar te zeggen  ;)
Deze bestelling was er 1 van. Ze hadden een piratenschip besteld, woensdag kwam moeder langs met een prachtig schip uit Disneyland, helemaal vol met Disneyfiguren: of ik die na kon maken voor 20 personen. Nou ik denk, dat ik er best een eind zou kunnen komen, maar niet op dit laatste moment (voor donderdag en vrijdag had ik ook nog bestellingen staan).

Ze wilde het schip niet aansnijden, dat moest zo lang mogelijk blijven staan, dus werd het op haar verzoek toch een ondertaart met kleiner schip erop. Ik had het eerst van gevuld biscuit geprobeerd, maar dat ging veel te veel zakken, dus uiteindelijk van cake. Om haar tegemoet te komen, toch nog een Disneyfiguur erop.....

Met dank aan Miekje (schip), Wendy (Haak met krokodil) en Caroline (vissen-belletjes) voor tips en ideetjes.
Hij was uiteindelijk heel leuk om te maken, maar niet in 1 dag.

Moeder belde vanmorgen zeer enthousiast: zij en de visite vonden 'm helemaal geweldig. Pffff daar valt weer een "last"van mijn schouders...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I3S6N4RK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLJJEM3Q.jpg

De ondertaart is gevuld met bokkepootjesslagroom en kersenvlaaivulling.

Groet, Jolanda

2

Re: Schip Ahoy

wat leuk en mooi

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

3

Tgoh, wat een verhaal.
Maar je hebt hem echt super gemaakt!!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

4

Mooi! :thumb:

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

5

Heel leuk !!!

6

Mooi!! Hoe maak je zo'n schip?? Is dat ook taart of volledig marsepein??

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4

7

Supergaaf...:thumb:

Groetjes Marlies.

8

wat een schitterende taart,aan alle kanten veel te zien,mooi!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

9

wow super mooi

10

Hij is ook fantastisch!! Je hebt er een geweldig mooi geheel van gemaakt!! H

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

11

Oh wat een leuke taart zeg, maar net wat je zegt, beetje veel voor 1 dag.....
Maar je bent goed geslaagd om een mooie taart te maken zeg.....prachtig

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

12

Wauw die is super..................mooi!!!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

13

Ontzettend leuke en mooie taart

14

woorden overbodig :thumb: :thumb: :thumb:

15

Prachtig! Vind hem heel goed gelukt, en ik vind het toch elke keer weer knap, die schepen.

Groetjes Laura!

16

tjonge wat een prachtige taart voor jou een diepe buiging

17

Wat een geweldige taart!!Super!

18

wow ik hoop dat zoiets mij ook ooit nog eens lukt!!!! prachtig echt super

19

he he Jol.........ze kunnen toch ook niet anders dan hem mooi vinden...................
Wat had jij dan verw8.
Ut is een meesterwerkje en een schip ben ik geloof ik nog niet aan toe. Je kapitein haak en de krokodil zijn hartstikke goed geslaagd en rondom de taart zee taferelen.
Petje af van mijn kant!!!
...............vond je al zo rustig..............maar nu valt het kwartje...........

Heb je nog wat in de palen gedaan om ze zo mooi rechtop de houden. De gevouwen zeilen zijn ook leuk!!!!

20

en niet meer zo op de leuning van de bank zetten hoor. Strax kiepert ie voor over, dan is je taart weg en je moet bank himmelen :+

21 Laatst bewerkt door Jol321 (03-11-2008 19:37)

smarianne schreef:

en niet meer zo op de leuning van de bank zetten hoor. Strax kiepert ie voor over, dan is je taart weg en je moet bank himmelen :+

Gekkie!!! De bovenkant van de bank is heeeeeel breed hoor, staat heel stevig. Ik durf echt geen risico te nemen hoor na zoveel uur werk!

De palen zijn gemaakt van eetstokjes van Xenos. Daarom heen chocoladefondant (gemengd met marsepein) gewikkeld. De zeilen zijn gemaakt van gumpaste. Ideaal spul voor dit soort werkjes. Is in een paar uur tijd droog en echt hard, dus breekt niet snel.

Klopt, dat ik een beetje stil was. Ik had mijn taarten t/m dinsdag al gepost. Donderdag nog 35 cupcakes, vrijdag taartje (ik werd daar zelf niet blij van maar kreeg net een overenthousiast mailtje van de dame die 'm cadeau had gekregen) en dan voor zondag dit schip. Ik moest donderdag en zaterdag alle twee de avonden naar feesten in Deventer vanaf 18 uur, dan blijft er niet zoveel meer over van een dag....

Bedankt voor jullie complimenten allemaal!

Groet, Jolanda

22

Gaaaaf.

Wat denken mensen nou eigenlijk ? Dat je zoiets zonder planning alla minuut hebt gemaakt ofzo ? :s Toch jammer dat ze er neit overna denken hoeveel werk het is en dat ze met zulke dingen eens eerder moeten komen.

Echt leuk gemaakt :D

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

23

Natuurlijk vinden ze die geweldig! Dat is -ie ook :)

Mijn website: Presentaart

24

wauw, super zeg!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

25

Wauw, die heb je evengoed nog snel gemaakt, maar wat een mooie! Prachtig!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com