1

Onderwerp: ik en de sugargun: geen vriendjes!

Na adviezen en tips toch ook maar eens begonnen aan de bijenkorf met de befaamde sugargun. Zoals gezegd had ik al fondant gekleurd en dat werkt dus inderdaad minder goed als met de marsepein waar ik even mee geoefend had. Helaas. Een paar sliertjes geprobeerd maar ze werden zo rafelig ondanks kneden en warm maken en Crisco dat ik maar gecapituleerd heb en weer ouderwets ben gaan rollen.
Ook leuk...
http://i35.tinypic.com/24demnk.jpg

Getrempeerd met Amaretto, gevuld met kersenvlaaivulling, mascarponeroom en pure chocoladeglazuur (nog over van een eerder gemaakte sachertaart)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: ik en de sugargun: geen vriendjes!

Hij is leuk geworden! Ben zelf ook nog niet zo handig met de sugargun maar blijf het ook proberen.

Groeten,
Esther

3

Jeetje wat een werk zeg, zelf rollen :P Maar inderdaad, de sugargun werkt beter bij marsepein dan bij fondant. Toen ik begon met marsepein gebruiken ging er een wereld voor me open :P

Ik vind hem evengoed superleuk geworden, toppie!

Groetjes Laura!

4

geweldige bijenkorf, en helemaal zelf gerold! Wat een werk! Ik heb nog niet zo'n sugargun, twijfel erover, hoor zoveel positief, maar ook negatieve dingen, dus ik wacht gewoon nog even!

groetjes Ellen

5

wat een hoop werk zeg! Maar het resultaat mag er zijn. Wat ook wel eens wil helpen bij de sugargun als je met fondant werkt is een klein laagje plantaardige olie aan de binnenkant smeren en in het topje (dus waar het eruit komt), maar het blijft ellende... marsepein werkt eindeloos beter. Waar heb je de bijenvleugeltjes van gemaakt? Die zijn doorzichtig zo te zien.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Jeetje wat een werk,maar hij ziet er wel super leuk uit.

groetjessss

7

Vind hem evengoed erg leuk.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

prachtig :)

9

Glamour schreef:

Waar heb je de bijenvleugeltjes van gemaakt? Die zijn doorzichtig zo te zien.

Volgens mij zijn het gelatineblaadjes, klopt dat?

Erg mooie bijenkorf, hoor! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Hij is leuk geworden :Y Bij mij werkt de sugargun echt alleen maar goed bij marsepein!

11 Laatst bewerkt door kokkie (30-10-2008 19:29)

Adrienne schreef:

Volgens mij zijn het gelatineblaadjes, klopt dat?

Klopt! Zien er erg schattig uit zo he?!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

12

Leuke bijenkorf!

13

Wat een werk! Maar wel met een heel leuk resultaat :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14 Laatst bewerkt door silly (31-10-2008 09:34)

Ik vind hem erg mooi geworden! Ik heb mijn sugar gun met fondant en al wel eens in de magno gestopt, in zijn geheel dus. Ging erg goed moet ik zeggen!

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

15

silly schreef:

Ik vind hem erg mooi geworden! Ik heb mijn sugar gun met fondant en al wel eens in de magno gestopt, in zijn geheel dus. Ging erg goed moet ik zeggen!

Er zit toch ook metaal aan de sugargun, kreeg je dan geen bliksem in de magnetron??

Ik vind het met marsepein echt een superding, maar met fondant is het inderdaad veel lastiger.

16

Ik vind hem erg leuk!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!