1

Onderwerp: Advocaatster

Naar aanleiding van m'n eigen verjaardagstaarten heb ik hier vast het recept van de advocaatster:

Maak een biscuit van 4 eieren. (Ik had 'm van 3 eieren en mix gedaan, maar dat werd net te laag voor 't mooie)

Klop in een hittebestendige kom 2 eidooiers met 100 gram suiker en 2 dl melk schuimig. Zet de kom op een pan met heet water op een laag vuur. Verwarm al roerende het eimengsel tot een lichtgebonden vla ontstaat. Neem de pan van het vuur en los er al roerende de goed uitgeknepen gelatine in op.
Laat de vla afkoelen tot het iets begint te geleren. Klop 2 eiwitten stijf en klop 1/4 liter slagroom stijf. Spatel beide met 3 dl advocaat door de vla.

Snijd de taartbodem in 2 lagen. Snijd de bovenste laag van de rand naar het midden toe in 8 punten, maar begin 2 cm vanaf de rand, zodat de punten aan elkaar vast blijven.

Schep de advocaatvla in het midden van de onderste laag. Leg er de bovenste laag op en druk de randen voorzichtig op elkaar. Druk vervolgens zodanig op de rand van de taart zodat de taart als een ster open gaat staan en de vulling zichtbaar wordt.

Laat de taart ca. 4 uur opstijven in de koelkast. Giet in het kratertje een beetje advocaat en bestuif met poedersuiker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8FUSVRKZ.jpg

2

Re: Advocaatster

Ziet er erg lekker uit... *kwijl*

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

3

Oeh lekker zeg!! Die ga ik even opslaan :)

4

een vriend van ons heeft mij onlangs gevraagd of ik een sneeuwster kon maken, had nog geen gelegenheid gehad om te zoeken, maar volgens mij bedoelt hij dit. dus gelijk opgeslagen

5

Ja...het recept!

Ga snel eens een gelegenheid zoeken om het uit te proberen!

Bedankt voor het plaatsen!

6

Ziet er idd. lekker uit....jammie....
Die moet ik onthouden......

Dank je Marlies.

7

oei...jummie :)

8 Laatst bewerkt door birgitta (29-10-2008 18:11)

Neem de pan van het vuur en los er al roerende de goed uitgeknepen gelatine in op.
Laat de vla afkoelen

Hoeveel water moet er in de pan?

En gaat het water met de gelatine daarna in het vla mengsel?

Lijkt mij een heerlijk recept  :9

birgitta schreef:

Neem de pan van het vuur en los er al roerende de goed uitgeknepen gelatine in op.
Laat de vla afkoelen

Hoeveel water moet er in de pan?

En gaat het water met de gelatine daarna in het vla mengsel?

Lijkt mij een heerlijk recept  :9

Er moet zoveel water in de pan dat het water de schaal met het eimengsel niet raakt. De gelatine knijp je uit en dat doe je in de vla. Er komt dus geen water bij te pas! Doordat de vla warm is smelt de gelatine vanzelf.

10

dank je wel :)