Onderwerp: Minnie Mouse stapeltaart
Hallo allemaal,
Eerst maar de foto voor de snelle kijkers
Daarna het verhaal voor de gezellige lezers 

Gisteren een drukke dag gehad, mijn dochtertje werd zes en dat vierden we met zo'n 50 man aan visite die gezellig bleven mee-eten. Omdat ik zaterdag op de beurs stond achter onze eigen deleukstetaarten-forumkraam (superleuk was dat!) en vrijdag moest werken, had ik niet of nauwelijks tijd om haar taart te maken. Daarom vorig weekend de Minnie Mouse gemaakt, van tevoren twee cakes gebakken en vrijdagavond de taart in elkaar gezet. de Minnie was trouwens enig om te maken, mijn allereerste 3D-taartje. Ze is gemaakt van dat Wilton minibeertje waar ik de oren van had afgesneden. Ik had alleen wat meer moeten wegsnijden, want ze heeft nu wat overgewicht....Nou ja, dan passen we een beetje bij elkaar, vond ik 
Roosmarijn wilde vreselijk graag helpen, ze heeft dan ook zelf de gele balletjes gemaakt en de witte stippen. Omdat ik zo weinig tijd had, besloot ik de kant-en klare uitgerolde marsepein te gebruiken die ik in Duitsland had gekocht en die te beschilderen. Dat was niet helemaal een goede keus, ik had een taart van 26 cm en de lap was geschikt voor 24cm. Ach ja, dan maar plooitjes onderaan, een beetje in de stijl van het jurkje van Minnie. Het schilderen op zich ging perfect, de kleur werd mooi dieprood, maar het duurde vreselijk lang voor het opdroogde. (Sterker nog, helemaal droog is het niet meer geworden
) Dat was superonhandig met het opplakken van de stippen, als je er maar naar wees zat ie al vast
en omdat dochterlief meehielp, kwamen er ook nog eens rode vlekken op de witte stippen van haar nijvere vingertjes
. Nou ja, van een afstandje zie je dat gelukkig niet zo goed. Maar helemaal recht zitten ze dus niet 
Oh ja, nog even over de vulling: Mini is gemaakt van gewone cake, haar armen en benen van chocosticks met marsepein eromheen. De laag daaronder is chocolate mud cake (echt een must voor chocoholics, zaaalig die zachte structuur, smelt in je mond, wel super machtig!). De onderste was een herfstcake: standaard cakerecept met kaneel en appeltjes, rozijntjes en nootjes erdoor. Gevuld met abrikozenjam en amandelcreme. Deze viel ook erg in de smaak bij de visite, verschillende mensen vroegen spontaan nog een stukje!
Groetjes, Jozien.

)