1

Onderwerp: Minnie Mouse stapeltaart

Hallo allemaal,

Eerst maar de foto voor de snelle kijkers :D Daarna het verhaal voor de gezellige lezers :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4RHBOWT.jpg

Gisteren een drukke dag gehad, mijn dochtertje werd zes en dat vierden we met zo'n 50 man aan visite die gezellig bleven mee-eten. Omdat ik zaterdag op de beurs stond achter onze eigen deleukstetaarten-forumkraam (superleuk was dat!) en vrijdag moest werken, had ik niet of nauwelijks tijd om haar taart te maken. Daarom vorig weekend de Minnie Mouse gemaakt, van tevoren twee cakes gebakken en vrijdagavond de taart in elkaar gezet. de Minnie was trouwens enig om te maken, mijn allereerste 3D-taartje. Ze is gemaakt van dat Wilton minibeertje waar ik de oren van had afgesneden. Ik had alleen wat meer moeten wegsnijden, want ze heeft nu wat overgewicht....Nou ja, dan passen we een beetje bij elkaar, vond ik ;)

Roosmarijn wilde vreselijk graag helpen, ze heeft dan ook zelf de gele balletjes gemaakt en de witte stippen. Omdat ik zo weinig tijd had, besloot ik de kant-en klare uitgerolde marsepein te gebruiken die ik in Duitsland had gekocht en die te beschilderen. Dat was niet helemaal een goede keus, ik had een taart van 26 cm en de lap was geschikt voor 24cm. Ach ja, dan maar plooitjes onderaan, een beetje in de stijl van het jurkje van Minnie. Het schilderen op zich ging perfect, de kleur werd mooi dieprood, maar het duurde vreselijk lang voor het opdroogde. (Sterker nog, helemaal droog is het niet meer geworden :nooo ) Dat was superonhandig met het opplakken van de stippen, als je er maar naar wees zat ie al vast :/ en omdat dochterlief meehielp, kwamen er ook nog eens rode vlekken op de witte stippen van haar nijvere vingertjes :D. Nou ja, van een afstandje zie je dat gelukkig niet zo goed. Maar helemaal recht zitten ze dus niet ;)

Oh ja, nog even over de vulling: Mini is gemaakt van gewone cake, haar armen en benen van chocosticks met marsepein eromheen. De laag daaronder is chocolate mud cake (echt een must voor chocoholics, zaaalig die zachte structuur, smelt in je mond, wel super machtig!). De onderste was een herfstcake: standaard cakerecept met kaneel en appeltjes, rozijntjes en nootjes erdoor. Gevuld met abrikozenjam en amandelcreme. Deze viel ook erg in de smaak bij de visite, verschillende mensen vroegen spontaan nog een stukje!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Minnie Mouse stapeltaart

Wat een leuke taart heb je gemaakt,leuk om te lezen hoe ze tot stand is gekomen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

3

Ziet er vrolijk uit! Ik doe het je niet na hoor..

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

4

Hartstiik leuk!
Maarre....kant en klaar uitgerolde marsepijn? Wouw...nooit van gehoord.

Groetje, Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5

Ik vind hem vreselijk leuk! Hoe heb je dat roezeltje gekregen? Ookal is het een nood-oplossing, ik vind die roezel juist h

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

6

Wat een schatje!! Heel leuk!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

7

Wat snoezig je minnie! En nog gefeliciteerd met je dochter!

8

Heel erg leuk gemaakt!
Wat een goede oplossing, die plooitjes!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

9

Hij is echt harstikke leuk en mooi opgelost dat randje ik vind het wel grappig

groetjes fleur

10

Super! En dat onderste randje is een geluk bij een ongeluk denk ik!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

Echt superleuk,  en ik vind dat randje ook heel leuk bij de taart passen!

Groetjes Leonie     
http://koekie86.mijnalbums.nl

12

Wat een lollige taart, ik vind 'm helemaal bij Roosmarijn passen! Een echt dametje, maar toch ook nog wel een ietsie pietsie 'slordig', dat hoort zo als je 6 bent... ;)!
Goed om te lezen dat het gezellig was! Dat was dus een heel weekend vol gezelligheid!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

Hey. Wat vind ik dat nou weer een super goeie tip!!!! Armen en benen van chocosticks. Daar had mun vlagje ook mee gekunt van broodje poep. Die ga ik onthouden!!! Daar kan ik

14

Druk weekend dan! Vond het ook errug gezellig zaterdag bij je stand :Y
Minnie is echt heel goed gelukt, (ze heeft teveel bonbons gegeten met de damesclub) zo lekker vrolijk ook. Mooi randje onderin wat toch heel goed erbij past ook al wat het niet helemaal de bedoeling.
Mooi!

En gefeliciteerd met je dochter natuurlijk!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Nathasja schreef:

Hartstiik leuk!
Maarre....kant en klaar uitgerolde marsepijn? Wouw...nooit van gehoord.

Groetje, Nathasja

Je kunt ze in Duitsland gewoon in de supermarkt kopen! Het is een opgerolde lap marsepein in een zelfde soort doos als de aluminiumfolie in zit, zeg maar.....

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

silly schreef:

Ik vind hem vreselijk leuk! Hoe heb je dat roezeltje gekregen? Ookal is het een nood-oplossing, ik vind die roezel juist h

17

Hij is heel leuk geworden!!

18

Wat een ontzettend leuk taartje.
Ben nou eenmaal gek van stipjes en je Minnie is een moppie.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

19

erg leuk!
en ik heb met die rollen marsepein in mijn handen gestaan, maar  niet mee genomen omdat het niet gekleurd was :D
maar zo kan het natuurlijk ook!

groetjes José

20

WAT een schatje ....

cake a day, takes the sorrow away!!!!

21

Wat leuk dat ze mee willen helpen he? Ziet er super uit zeg.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

22

Allereerst gefeliciteerd met je dochter! (Ben ik zaterdag helemaal vergeten :O)
Wat een leuke en lieve taart is het geworden!!! Je hebt de visite dus overleefd!

23

Wat een gezellige taart! Jozien nog gefeliciteerd met je dochter!

Life is uncertain... do the wud first! ;)

24

Gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag......
En zo zie je maar weer....zo moeder zo dochter.....;)
Een hele leuke vrolijk taart is het geworden.....:thumb:

Groetjes Marlies.

25

Vind haar erg leuk geworden. Wat een goed idee die chocosticks

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

Berichten [ 1 tot 25 van 26 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Minnie Mouse stapeltaart