26

Re: zelf mmf maken?

birgitta schreef:
Adrienne schreef:

Oh, en voor de verbreding: nog een andere how-to :)
http://nl.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8

hee Adrienne dat filmpje geeft je moed, veel beter dan mijn flmpje :D

Het gaat echt wel lukken, Birgitta, en 't is erg lekker!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

27 Laatst bewerkt door witje75 (22-10-2008 19:21)

Hoi,
Ik doe het zoals filmpje 2, met het ene verschil: Als ik het op tafel kiep, ga ik er niet meteen in kneden, maar zorg dat er veel poedersuiker eerst op komt te liggen.
Zo duw ik dan in de poedersuiker, wat dus niet plakt, en draai dan steeds de plak om en om. En steeds ervoor zorgend dat ik het niet met de vingers aan hoef te raken, door steeds poedersuiker toe te voegen.
Zo hou ik schone handen, en mocht ik toch iets plakkerigs aan de handen krijgen, was ik ze eerst weer, want als het eenmaal plakt, plakt de rest nog veel sneller.

En ja, heel goedkoop bij sligro te krijgen.

28

hmmm ik heb gisteren ook een poging gedaan om mmf te maken. Maar volgens mij is het erg droog geworden door de hoeveelheden poedersuiker. Ook ben ik vergeten water toe te voegen, zou de droogte daar door kunnen komen? Wat ik nu heb is denk ik niet te gebruiken om een taart te bekleden....

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

29

http://nl.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8
Ik heb dit filmpje bekeken maar wat smeert zij aan haar handen ?

30

Dat is shortening, een plantaardig vet. Merknaam Crisco bijvoorbeeld. Dat zorgt dat het niet zo plakt aan je handen en voor zover het in de MMF terecht komt, maakt het het ietsjes elastischer.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

31

marja-1988 schreef:

hmmm ik heb gisteren ook een poging gedaan om mmf te maken. Maar volgens mij is het erg droog geworden door de hoeveelheden poedersuiker. Ook ben ik vergeten water toe te voegen, zou de droogte daar door kunnen komen? Wat ik nu heb is denk ik niet te gebruiken om een taart te bekleden....

Ik weet niet zeker of door het weglaten van water het te droog wordt, maar de kans is vrij groot: het water is in ieder geval wel super belangrijk want het wordt er ALTIJD bij verteld ( welk recept dan ook). Je kunt nog proberen om er een beetje crisco door te kneden?

Groetjes, Adrienne

32

ik heb net nog even aan het spul gevoeld maar ik denk dat zelfs met het toevoegen van crisco het slecht blijft.
Het is wel erg lekker, dus dan maar opknabbelen en binnenkort opnieuw proberen, m

33

marja-1988 schreef:

Het is wel erg lekker, dus dan maar opknabbelen

:9!! ;)

Groetjes, Adrienne

34

Hier helaas nog niet geprobeerd mmf te maken. Afgelopen donderdag was ik er helemaal klaar voor. Keuken gereed gemaakt, Dochtertje op bed, maar wat denk je geen marshmellows in de supermarkt!!! Maar goed, morgen ga ik het dus nog maar een keer proberen!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

35

Siepie schreef:

Hier helaas nog niet geprobeerd mmf te maken. Afgelopen donderdag was ik er helemaal klaar voor. Keuken gereed gemaakt, Dochtertje op bed, maar wat denk je geen marshmellows in de supermarkt!!! Maar goed, morgen ga ik het dus nog maar een keer proberen!

Bij de plus en sommige jumbo s heb je de marshmallows.

36

Ik heb het dus ook geprobeerd en het is een komplete ramp geworden !!
Lijk wel kauwgom !
kan het zelfs niet meer kneden

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

37

Sixy schreef:

Lijk wel kauwgom !

Ik denk dat je dan teveel crisco gebruikt hebt.
Doe ik daarom zo weinig mogelijk.

38 Laatst bewerkt door Sixy (28-10-2008 10:31)

witje75 schreef:
Sixy schreef:

Lijk wel kauwgom !

Ik denk dat je dan teveel crisco gebruikt hebt.
Doe ik daarom zo weinig mogelijk.

Maar het word ook heel hard en brokkelig, lijk dan net "versteende"suikerspin

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

39

Bij mij is het ook niet elastisch maar ook brokkelig.Ik doe precies wat de beschrijving 'zegt' maar ik zal wel iets verkeerd doen.Ik weet alleen niet wat.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

40

misschien helpt het als jullie crisco erdoor heen kneden.

Moet het zelf ook nog gaan proberen  :D

41

Zou het aan het merk marshmallows kunnen liggen?

Groetjes, Adrienne

Ik heb zelf altijd de marsmellows van de Hanos(van die amerikaanse)die zijn werkelijk het beste(vind ik dan!)Ik heb ook weleens de marshmellows van de Hema geprobeerd,maar die zijn veel stugger,dat merk je echt als je het doorkneed!!
Ik gebruik alleen maar Crisco om het makkelijker van mijn handen af te krigen,dus niet echt als een toevoeging!!Teveel suiker is ook weer niet goed,dan word het weer t

43

Hallo allemaal,

Nou, vandaag heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken en heb zelf mmf gemaakt. Ik vond het eigenlijk veel makkelijker dan ik had gedacht, het is dus heel goed gelukt. Ik heb het wel gewoon met mijn handen gedaan, maar als je daar genoeg poedersuiker aan of op doet, gaat alle plak er gewoon weer van af.

Mijn eerste taartje is dus een feit. Zodra ik het voor elkaar heb om hem op mijn pc te krijgen (ja, de foto dan natuurlijk) plaats ik hem in de parade!

Groetjes!!!

44

Ik zie er na uit! :)

Groetjes, Adrienne

45

ik heb gisteren een nieuwe poging gedaan. Dit keer lijkt het te zijn gelukt. Het duurt alleen nog even voordat ik de (barbie) taart er mee ga bekleden. Ben benieuwd hoe het werkt!

Oja tegen het plakken heb ik wat zonnebloemolie op mn handen gesmeerd, werkte ook super!

46

Hallo allemaal:)
Ik heb nu veel gelezen over zelf mmf te maken,en zal het morgen gaan proberen.
Heb alleen nog een paar vraagjes.
Ik heb 1 zak gehaald bij de c1000 en ik moet ongeveer 300gr fondant krijgen.
Heb ik dan genoeg?
Ik wil graag dit: http://amusesbouche.canalblog.com/archi … index.html
Lieveheersbeestje proberen te maken.
Kan ook niet echt inschatten hoe groot die kom is die ze gebruikt.
Kunnen jullie me helpen?
Zou ik alleen de witte mm moeten gebruiken of voor het zekere de hele zak?
Gr Gippy

47

Ik heb vandaag ook weer een poging gedaan, en het lijkt gelukt. Moet nog ff wachten hoe het werkt. vorige x dacht ik ook dat het gelukt was, maar de volgende dag was het idd heel brokkelig, maar weggegooit.

Gippy, ik zou als ik jouw was gewoon de hele zak maken. Ik had rose en witte marshmallow en heb het in 2 x gedaan. Ik denk dat je aan 1 zak zeker genoeg moet hebben. Dan heb ik het wel over de rose en witte samen.

Groetjes Lin

48

Nou ik heb mijn mmf gemaakt :) viel reuze mee de troep.
Zat er zo tegenaan te hikken omdat ik had gelezen dat alles er onder kwam te zitten maar alleen het blad zat onder de suiker en verder niet had alles ingevet met olie misschien dat dat ook heeft geholpen.

Maar had nog wel een vraagje ik heb 40 mm gebruikt en er moest dan vervolgens 6cup suiker bij (930gr) maar ik heb ongeveer 277gr over gehouden is dat erg?
En hoe weet je of het goed gelukt is hoe moet het aanvoelen? het voelt een beetje als een postit zo`n geel papiertje ,net niet plakkerig.

Ben bang dat als ik het te droog maak het gaat scheuren met het verwerken ervan.

En ik zou het zondag willen gebruiken zou ik het dan op kamertemperatuur moeten bewaren of in de koelkast.

Ja veel vragen maar ik heb nog nooit met fondant gewerkt.

Heel veel groetjes Gippy

49

Beste gippy,

De suiker gooi ik er op gevoel bij, de ene keer wat meer dan de andere, dus dat je wat pver houdt is absoluut geen probleem hoor. De fondant bewaren is abdoluut geen probleem. luchtdicht bewaren (ik rol het helemaal in hhfolie) en dan op kamertemperatuur bewaren. Laatst werd het bij mij ook wat droog na het bewaren, toen heb ik er een klein beetje bakspray bij gegooid en ben weer begonnen met kneden, toenw erd de boel weer soepel.

Succes!!!

50

Dank jullie voor jullie tips en het meedenken.
Als hij van het weekend lukt zet ik een foto ervan op het forum oke ?

Gr Gippy