1

Onderwerp: wat vinden jullie?

Dag lieve baksters!
Mijn lieve omaatje wordt half nov. 92 jaar. We hebben nogal een grote familie en ze besteld dr gebakjes altijd bij haar vaste banketbakker.

Nu heb ik voorgesteld om haar taartjes te maken. Maar omdat ik het nog niet zolang doe wil ik ff jullie advies.

Een gewone taart bekleden heb ik pas 1 x gedaan, dat was een 20 cm taart, met hulp. Nu moet ik het zonder hulp doen en ik zat te denken om een soort van bloem te maken m.b.v. Blanda schalen. Ik heb de grote van 20 cm, die in het midden, met eromheen de kleintjes (dat worden er acht = bloemblaadjes). Dan zit ik aan zo''n 24 stukjes. Dan nog een kleine bloem = totaal 6 kleine blandaschaaltjes van 12 cm. Zit ik aan 36 stukjes. Ik reken dan dat er uit de grote 8 stukken gaan en de kleintjes in 2-en. Op de grote in het midden wil ik een strik maken. De kleuren worden wit, oudrose en bruin (chocofondant). Dus elk taartje wordt verschillend, ook verschillende vullingen.

Ik wilde eerst een stapeltaart voor dr maken, maar ik denk dat dat nog te hoog gegrepen is. En het lijkt mij makkelijker voor het aansnijden dat ik allemaal kleintjes doe.

Nog een vraagje: Is het moeilijk de grote blandaschaal te bekleden? moeilijker als een gewone 20 cm platte taart?

Ik hoop op reacties,

Lieve groetjes Lin

2

Re: wat vinden jullie?

Ik denk dat het zelfs gemakkelijker is, je hebt dan geen hoeken.

Maar kijk even mee wat de andere zeggen :)

3

De eerste keer dat ik bolletjes ging bekleden werd ik helemaal ontmoedigd door een ander, dat zou hardstikke moeilijk zijn zei ze. :(
Nou, dat ging dus h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

hoi hoi geeft ons weer goede moed  :lol:

5

Nou dan lijkt mij dat dit het moet worden. Vindt het best spannend. Mn oma zei: Kind dat is toch veel te gek! Gaat dat wel lukken dan? Ik zei: Oma als het niet lukt haal ik persoonlijk nieuwe gebakjes bij Dunselman (= banketbakker). Hahaha, dus het moet wel lukken anders ben ik kapitalen kwijt.

6

ben benieuwd hoe ze gaan uit zien  :)

7

het is een super leuk idee, en mijn ervaring is dat jezelf nog wel wat schoonheidsfoutjes ziet, maar een ander ziet ze niet (of zegt dat niet ;) )en het is met liefde gemaakt toch ? Gewoon de minst mooie als eerst aansnijden...
veel succes en plezier

8

Volgens mij wordt een heel leuk gezicht! Gaat vast lukken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Heel veel succes. Best spannend, maar het klinkt al leuk. Ik vind bolvormen veel makkelijker te bekleden hoor. Inderdaad geen hoeken en het marsepein of fondant valt er "vanzelf" omheen, alleen nog een beetje gladstrijken. Ik zou niet teveel smaken doen hoor, want dan blijf je vertellen wat er in zit! Ik merk, dat mensen het al moeilijk vinden als ze uit 3 smaken kunnen kiezen. Een aantal mensen wil het liefst van alles een klein stukje, maar dat is misschien wel weer heel ieniemienie met de kleine bolletjes. Uit de kleine schaaltjes haal je trouwens makkelijk 3 stukken hoor. Succes in ieder geval.

Groet, Jolanda

10

wij halen uit de blanda 12cm zelfs 4 stukken.

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof