Onderwerp: wat vinden jullie?
Dag lieve baksters!
Mijn lieve omaatje wordt half nov. 92 jaar. We hebben nogal een grote familie en ze besteld dr gebakjes altijd bij haar vaste banketbakker.
Nu heb ik voorgesteld om haar taartjes te maken. Maar omdat ik het nog niet zolang doe wil ik ff jullie advies.
Een gewone taart bekleden heb ik pas 1 x gedaan, dat was een 20 cm taart, met hulp. Nu moet ik het zonder hulp doen en ik zat te denken om een soort van bloem te maken m.b.v. Blanda schalen. Ik heb de grote van 20 cm, die in het midden, met eromheen de kleintjes (dat worden er acht = bloemblaadjes). Dan zit ik aan zo''n 24 stukjes. Dan nog een kleine bloem = totaal 6 kleine blandaschaaltjes van 12 cm. Zit ik aan 36 stukjes. Ik reken dan dat er uit de grote 8 stukken gaan en de kleintjes in 2-en. Op de grote in het midden wil ik een strik maken. De kleuren worden wit, oudrose en bruin (chocofondant). Dus elk taartje wordt verschillend, ook verschillende vullingen.
Ik wilde eerst een stapeltaart voor dr maken, maar ik denk dat dat nog te hoog gegrepen is. En het lijkt mij makkelijker voor het aansnijden dat ik allemaal kleintjes doe.
Nog een vraagje: Is het moeilijk de grote blandaschaal te bekleden? moeilijker als een gewone 20 cm platte taart?
Ik hoop op reacties,
Lieve groetjes Lin