Onderwerp: beginnersvraagjes, help!
hallo allemaal,
Op 15 dec. is mijn zoontje jarig, en ik wil dan graag mijn eerste echte beklede taart maken, en dan graag een trein!
Heb bedacht dat ik de taart wil laten bestaan uit rechte blokjes cake/biscuit van 15x20 cm, 10 cm hoog. En dan 4 blokjes/wagons, en 1 locomotief.
Kan ik de trein het beste van biscuit of cake maken? En hoeveel lagen vulling zou ik ertussen kunnen doen? En die vulling, snij je de cake/bicuit dan gewoon in lagen?
En heb ook wat vraagjes over de bekleding (ook al is dit dan niet de juiste plaats, anders moet ik allemaal aparte topics openen...)
Ik ken fondant eigenlijk niet qua smaak, maar marsepein vind ik in elk geval lekker, maar dat geldt niet voor iedereen. Is t een idee om marsepein en fondant per wagon af te wisselen? En smaken ze bij elkaar ook goed, of is dat niet lekker.
En kan de fondant/marsepein direct over de cake heen, of moet je het met iets vastplakken? En de dingen die je uitsnijdt en erop plakt, hoe maak je die vast?
En dan tot slot, ik wilde de ingredienten bij de webshop kopen, maar lees allemaal negatieve dingen over de startersets fondant en marsepein... moet ik dat echt niet kopen, of zijn jullie ervaringen anders? Wat kopen jullie altijd?
Alvast heel erg bedankt, ik voel me echt een complete idioot met mijn vragen, maar kom er niet uit...:o