Onderwerp: Tja ook ik ben al verslaafd

Hallo,

Ik ben Desiree, ben 39 jaar en woon samen met mijn vriend in het zuiden des landes.

Na een surfsessie op internet, kwam ik op een taartensite uit. En was gelijk verkocht. Dus ben onderhand al een klein vermogen kwijt aan producten waarvan ik denk dat ik ze bij het maken van taarten, en het decoreren, nodig zal hebben. Maar er is nog zoveel te koop.

Vanavond volg ik dan mijn eerste workshop cupcakes maken. Ben echt benieuwd.
Heb ook al veel sites en foto`s bekeken en ook al een beginnersboek gekocht. Als ik dat nog allemaal moet maken wat ik mooi vind, ben ik tot mijn 200e jaar bezig.

Volgende week zal ik ook in Hilversum zijn. (Mijn schoonouders wonen in de buurt, dus een mooie combinatierit)

Als ik al die mooie dingen zie, vraag ik me af of mij dat ook allemaal zal gaan lukken. Ik ben namelijk nogal niet georganiseerd qua bakken en koken. De timing is nooit zo goed. Maar ja alle begin is moeilijk.

Het punt wat me wel dwars zit is het feit dat ik deze taarten en cupcakes voor eigen gebruik zal maken. En dat terwijl ik afgelopen half jaar 25 kilo ben afgevallen. Dus ik denk dat ouders, vrienden en bekenden vaak iets toegeschoven krijgen.

Ik hoop dat ik van jullie raad zal krijgen als ik ergens mee zit. (En dat zit wel goed als ik al die onderwerpen en reacties zie.)

Groetjes

Desiree

2

Re: Tja ook ik ben al verslaafd

Welkom Desiree op dit gezellige en leerzame forum...ben jij niet toevallig de Desiree die bij mij een workshop Halloween CC wil volgen???...zou wel heel toevallig zijn :D ...ik wens je in ieder geval heel veel pelzier met de CC workshop (waarschijnlijk bij het suiker atelier?) en natuurlijk met al je creaties die je in de toerkomst gaat maken...succes! ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Ja dat klopt. Die Desiree ben ik.

Helaas ben ik momenteel alleen voor het decoreren in mijn familie- en vriendenkring. Als ze zien wat het eigenlijk inhoud krijg ik er meer enthousiast en kunnen we dus met meerderen naar jouw workshop komen.

Toch nog bedankt.

4

Hey Desiree...leuk dat je je ook hier hebt aangemeld...dus ik begrijp dat ik je van de lijst kan halen voor die workshop van donderdag de 23e?...jammer, maar wie weet kom je toch nog een keertje bij me langs...dan wens ik je veel plezier!!! ;)

5

welkom op dit te gekke forum :)

6

welkom!

7

http://i22.photobucket.com/albums/b318/Joke17/glitterfy045037764D31.gif

Hoi,

ik heb dus vorige week de workshop gevolgd en ben al volop bezig met het maken van eigen creaties. Mijn vriend maakt van alle creaties foto`s, dus die zal ik binnenkort linken aan mijn naam.

Omdat ik vorige week ook nog met gewoon deeg heb gewerkt, en dat bleef plakken, was ik bang dat dat met marsepein en rolfondant ook zou werken. Ik had namelijk extra een siliconen deegroller gekocht. Met het gewone deeg heb ik wel een heel pak meel gebruikt. Maar de marsepein en rolfondant was prima te verwerken. Dankzij de tip om een zakdoekje gevuld met maizena te gebruiken.

Op naar de volgende creaties. Die kan ik dan komende zaterdag opdoen in Hilversum. Hoop jullie daar allemaal te zien.

Tot ziens en bakkes!

9

Hoi Desiree,

Veel plezier hier en er is hier genoeg info te halen hoor!!!

Groetjes Ingeborg

Groetjes Ingeborg

Ben dus al aardig aan het decoreren.
Kijk voor mijn eerste baksels op onderstaande link.

Groetjes Desiree

11

nou ik heb gekeken naar je eerste creaties en dat beloofd wat voor de toekomst!!

12

Hey Desiree...die CC's zien er leuk uit meid...nu lekker veel oefenen...en je gaat ons mooie creaties beloven ;)

13

zakdoekje met maizena????????????????? leg es uit

Dat heb ik geleerd bij Anita in Beek.
In een zakdoekje stop je wat maizena en bindt dit vast.
Als je dan bezig bent met marsepein of rolfondant en het begint te plakken, dan dep je enkele keren met je zakdoekje over je werkblad, en het plakt niet meer.
Echt een geweldige tip vond ik dat.

Desiree

15

http://politiek.files.wordpress.com/2007/04/welkom.gif

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs