1

Onderwerp: zelf mmf maken?

Beste dames,

Ik heb bij recepten het recept gevonden om mmf te maken. Nu staat daarbij dat ik een cup mm nodig heb. Kan iemand mij vertellen hoeveel hier precies mee bedoeld wordt?

Hoeveel mm en suiker gebruiken jullie?

Bedankt!

Groetjes,

Simone

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: zelf mmf maken?

1 cup =200 ml

heb het zelf nog niet gemaakt maar ik denk 500 gram poedersuiker

3

Het maakt in dit geval niet uit wat voor maatbeker je gebruikt, als je maar minimaal 1,5 keer zoveel poedersuiker erbij doet. :) ( Daarna gewoon peoedersuiker erbij blijven doen tot het echt niet meer wordt opgenomen.) Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik doe meestal 22 marshmallows en ongeveer 1,5 á 2 bussen poedersuiker. Het gaat erg op gevoel moet ik zeggen.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

5

Kun je ook gewone spekjes gebruiken?

6

Hoi allemaal, Das toevallig, ik was net bezig mmf te maken, maar ben ermee gestopt. Wat een gedoe zeg. Had alles ingesmeerd met een blok frituurvet. Marshmallows in magnetron + water, werden groot en zacht, roeren met poedersuiker, lekkere kleffe bende. toen met de hand verder, ook ingesmeerd. Nou ik ben ermee gestopt.
Nog een keer geprobeerd, wat een ellenda, wat doe ik fout? Hellup, want het lijkt me leuk om het zelf te maken.

Groetjes Lin

7

doorgaan met poedersuiker, niet opgeven .   :Y

8

Hoi Birgitta, Echt waar, ik kreeg het bijna niet meer van mn handen af. Heb het 2 x geprobeerd en 2 x opgegeven. Wordt het op een gegeven moment een bol ofzo?

groetjes Lin

9

heb het zelf ook nog niet uitgeprobeerd, daarvoor zeg ik niet opgeven.

wil het namelijk ook gaan maken, dan weet ik wat me te wachten staat :lol:

10

Hahaha, jij bent een lekkere, Nou ik heb zoiets van ga jij het eerst maar s proberen, en laat vooral weten hoe het jouw verliep. Ik ben een kwartier bezig geweest om alles van mijn handen af te halen (hahaha), alles wat je aanraakte zat onder. Nee, ik wacht nog ff als je het niet erg vindt. Maarre wanneer ga jij het maken :lol:

Groetjes Lin

11 Laatst bewerkt door birgitta (22-10-2008 14:25)

linda1 schreef:

Hahaha, jij bent een lekkere, Nou ik heb zoiets van ga jij het eerst maar s proberen, en laat vooral weten hoe het jouw verliep. Ik ben een kwartier bezig geweest om alles van mijn handen af te halen (hahaha), alles wat je aanraakte zat onder. Nee, ik wacht nog ff als je het niet erg vindt. Maarre wanneer ga jij het maken :lol:

Groetjes Lin

http://nl.youtube.com/watch?v=p9rlJeJsJ … re=related
misschien helpt dit filmpje

Ik ga het volgende week proberen  :D

12

Hoi Linda

ik heb toevallig van de week voor het eerst zelf MMF gemaakt, en ik denk dat je te snel met je handen bent gaan werken. Ik heb zelf een brede spatel gebruikt ipv een lepel omdat ik dat prettiger vind vasthouden dan een lepel ( krijg ik zo'n kramp van ;)), en bovendien is mijn spatel vrij breed van onder, dus gaat het sneller. Je moet echt steeds poedersuiker blijven toevoegen en zo lang als maar gaat met de spatel blijven werken, zelfs als je denkt dat het al een deegbal aan het worden is, gewoon met de spatel blijven doorploeteren. Als het echt niet meer gaat bestuif ik eerst een bord flink met poedersuiker, leg de bal erop en dan nog eens flink poedersuiker er bovenop. Zo heb ik overal poedersuiker aan de buitenkant, wat het laatste beetje plakken evt nog tegengaat. Erdoor kneden en herhalen tot de suiker echt niet meer opgenomen wordt en je het kunt kneden zoals gewone fondant.

't Is een heel verhaal geworden, maar ik zou het echt nog eens proberen: 't is erg lekker en ik vond het ook heel fijn werken!

Succes en laat maar weten of het gelukt is! :)

Groetjes, Adrienne

13

He Birgitta, Super. Nou nu ik dit gezien heb denk ik toch dat ik het nog eens ga proberen, maar niet vandaag meer. Ik ging roeren met poedersuiker in een kom tot dat niet meer ging, toen eruit gehaald en gekneed. Maar zij gooit gewoon alles op de poedersuiker op tafel en maar kneden. Lijkt me makkelijker en ga het zeker nog eens proberen. Laat jij ook ff weten hoe het met jouw mmf is gegaan. Ben benieuwd en we spreken elkaar.

Groetjes Lin

14

Hallo dames,

bedankt voor jullie reacties! Ik was eigenlijk van plan om het morgenmiddag te maken :D . Misschien moet ik er even rekening mee houden dat ik dan nog genoeg tijd overlaat om de keuken daarna op te ruimen!!!!

Ik zal jullie in ieder geval vrijdag even laten weten hoe mijn eerste poging verliep!!!!

Groetjes!

15

He Adrienne, jij ook bedankt voor de tip en denk dat ik het morgen nog s ga proberen, laat het wel weten. En Siepie, we houden contact, ben ook benieuwd hoe jij dit gaat ervaren. Succes.

Groetjes Lin

16

Trouwens, Adrienne, door jou taart met bericht in de taartenparade dacht ik gister, dat moet ik ook proberen, maar ik geef dus niet op (al leek het daar vanmiddag wel ff naar)

Groetjes Lin

17

birgitta schreef:

http://nl.youtube.com/watch?v=p9rlJeJsJ … re=related
misschien helpt dit filmpje

Oef, ik geloof dat ik het toch maar bij mijn eigen methode houd... Deze maakt er wel een vette troep van! :lol: Maar ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn, misschien is dit wel super! ;)

Groetjes, Adrienne

18

Oh, en voor de verbreding: nog een andere how-to :)
http://nl.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8

Groetjes, Adrienne

19

Ja ja, ik ga voor methode 2. Maar ik heb al wel gezien dat er behoorlijk veel poedersuiker doorheen gaat. Weet iemand of je dit ook in grotere zakken kan kopen? Ik ken eigenlijk alleen de bussen die ik ook gebruik voor mijn pannenkoeken :D maar datz et natuurlijk geen zoden aan de dijk!

Bedankt!

20

kan je hiervoor niet de suikerbakkerspoeder uit de webshop gebruiken?

gr. Sacha

21 Laatst bewerkt door linda1 (22-10-2008 16:13)

He Allemaal,
Daar ben ik weer, en kon het niet laten net toch mmf gemaakt en... gelukt!!!. Ik heb methode 1 gedaan, en het ging heel goed. Toen methode 2 kwam was ik bezig.

Ik heb het met gewoon suikerbakkerspoeder gedaan en ook nog cacaou toegevoegd, nu dus bruin. Mijn bal ligt nu in de koelkast in plastic folie. Eigenlijk wil ik de kleur bruin nog donkerder, kan ik nog meer cacaou morgen toevoegen als ik het ga gebruiken? Ik bedoel wordt ie dan weer niet te droog? En als ie te droog wordt, hoe krijg je t dan weer soepeler?

Groetjes Lin

22

Je kunt nog iets meer cacao toevoegen en evt wat crisco om het soepeler te maken.
Wel voorzichtig zijn met teveel cacao, als het echt te droog wordt verder gaan met bruine kleurstof.

Groetjes Renske

23

He Renske, ik heb dus geen crisco, moet ik nog bestellen, maar w.s. zaterdag bij de beurs halen gezamenlijk met mn andere hebbedingen. Maar ik doe het dus met frituurvet, kan dat ook?

Groetjes Lin

24

Adrienne schreef:

Oh, en voor de verbreding: nog een andere how-to :)
http://nl.youtube.com/watch?v=tskRJKE6mm8

hee Adrienne dat filmpje geeft je moed, veel beter dan mijn flmpje :D

25

Siepie schreef:

Ja ja, ik ga voor methode 2. Maar ik heb al wel gezien dat er behoorlijk veel poedersuiker doorheen gaat. Weet iemand of je dit ook in grotere zakken kan kopen? Ik ken eigenlijk alleen de bussen die ik ook gebruik voor mijn pannenkoeken :D maar datz et natuurlijk geen zoden aan de dijk!

Bedankt!

bij aveve of sligro, :)