Hoi Linda
ik heb toevallig van de week voor het eerst zelf MMF gemaakt, en ik denk dat je te snel met je handen bent gaan werken. Ik heb zelf een brede spatel gebruikt ipv een lepel omdat ik dat prettiger vind vasthouden dan een lepel ( krijg ik zo'n kramp van ), en bovendien is mijn spatel vrij breed van onder, dus gaat het sneller. Je moet echt steeds poedersuiker blijven toevoegen en zo lang als maar gaat met de spatel blijven werken, zelfs als je denkt dat het al een deegbal aan het worden is, gewoon met de spatel blijven doorploeteren. Als het echt niet meer gaat bestuif ik eerst een bord flink met poedersuiker, leg de bal erop en dan nog eens flink poedersuiker er bovenop. Zo heb ik overal poedersuiker aan de buitenkant, wat het laatste beetje plakken evt nog tegengaat. Erdoor kneden en herhalen tot de suiker echt niet meer opgenomen wordt en je het kunt kneden zoals gewone fondant.
't Is een heel verhaal geworden, maar ik zou het echt nog eens proberen: 't is erg lekker en ik vond het ook heel fijn werken!
Succes en laat maar weten of het gelukt is!
Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>