Onderwerp: Taartje voor de nieuwe baby
Hallo,
Zojuist heb ik mij voorgesteld op het forum. Ik ben helemaal verslaafd gemaakt aan het taartenbakke en decoreren en heb al een aantal taartjes gemaakt. Zo ook een taartje voor als mijn babietjes geboren is (ben over 1,5 week uitgerekend). Ik laat heb de naam even eruit geknipt want je weet maar nooit wie er meekijkt
. Dat het een meisje wordt is geen verassing zoals de kleur van de taart al doet vermoeden.
Ik wilde dit keer een hele hoge taart maken (ik weet dat het met snijden waarschijnlijk een drama wordt, dunne lange plakken) maar het was ook meer even voor het proberen. Ik heb twee keer een biscuit van 20 cm op elkaar geplakt met ertussen bbr met verse aardbeien en een flinke klodder jam. Zoals jullie zien heb ik mijn biscuit niet heel netjes overal gelijk gemaakt wat je dus ziet doordat het marsepein niet mooi strak zit. Ik had ook 2 vouwen die ik er echt niet uitkreeg, waarschijnlijk door de hoogte. Ik had roze botercreme gemaakt om te voorkomen dat het marsepein zou doorschijnen maar helaas je ziet de biscuit er toch nog doorheen, iemand tips? Waar ik zelf nog aan zit te denken is dat ik te zuinig met de marsepein ben geweest en de lap te dun was. Hoeveel gram gebruiken jullie om te bekleden??
Ik heb mij ook voor het eerst uitgeleefd met boetseren, echt heel leuk om te doen maar moet duidelijk nog flink oefenen! Werkt tylose echt veel beter met boetseren? En is het marsepein met tylose nog wel eetbaar??
Anyway, tips zijn van harte welkom! (Sorry voor het lange verhaal!)
Groetjes, Tamaar