1

Onderwerp: Taartje voor de nieuwe baby

Hallo,

Zojuist heb ik mij voorgesteld op het forum. Ik ben helemaal verslaafd gemaakt aan het taartenbakke en decoreren en heb al een aantal taartjes gemaakt. Zo ook een taartje voor als mijn babietjes geboren is  (ben over 1,5 week uitgerekend). Ik laat heb de naam even eruit geknipt want je weet maar nooit wie er meekijkt ;). Dat het een meisje wordt is geen verassing zoals de kleur van de taart al doet vermoeden.

Ik wilde dit keer een hele hoge taart maken (ik weet dat het met snijden waarschijnlijk een drama wordt, dunne lange plakken) maar het was ook meer even voor het proberen. Ik heb twee keer een biscuit van 20 cm op elkaar geplakt met ertussen bbr met verse aardbeien en een flinke klodder jam. Zoals jullie zien heb ik mijn biscuit niet heel netjes overal gelijk gemaakt wat je dus ziet doordat het marsepein niet mooi strak zit. Ik had ook 2 vouwen die ik er echt niet uitkreeg, waarschijnlijk door de hoogte. Ik had roze botercreme gemaakt om te voorkomen dat het marsepein zou doorschijnen maar helaas je ziet de biscuit er toch nog doorheen, iemand tips? Waar ik zelf nog aan zit te denken is dat ik te zuinig met de marsepein ben geweest en de lap te dun was. Hoeveel gram gebruiken jullie om te bekleden??

Ik heb mij ook voor het eerst uitgeleefd met boetseren, echt heel leuk om te doen maar moet duidelijk nog flink oefenen! Werkt tylose echt veel beter met boetseren? En is het marsepein met tylose nog wel eetbaar??

Anyway, tips zijn van harte welkom! (Sorry voor het lange verhaal!)

Groetjes, Tamaar

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WKWJU7UA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4LKUHJE.jpg

Groetjes, Tamara

2

Re: Taartje voor de nieuwe baby

Nou leuk zeg! Die heb je erg knap gemaakt! Echt een dotje. Wat spannend dat je nu zit te wachten op die kleine.
Succes met de laatste loodjes en zo te horenn krijgen we nog vaker dingen van je te zien. Maar nu eerst alle aandacht voor de bevalling. Die taartjes komen later wel weer ;)

3 Laatst bewerkt door MADesign (20-10-2008 18:53)

Tegen doorschijnen en veel hobbels helpt een iets dikker laagje BC (oeps eerst stond hier dus BBR, foutje) ook, eerst afsmeren en dan minimaal een uur opstijven in de kolekast, en dan marsepein erover, als het doorschijnt kan je gewoon nog een 2e laag erover heen doen, dat werkt makkelijker dan een extra dikke laag.

Marsepein met tylose kan je gewoon eten, proef je niets van.

En ik vind je taart erg mooi!

Groetjes Mariëlle

4

Hele leuke taart :thumb:
Ik denk dat je de marsepein misschien een tikkeltje te dun hebt uitgerold, anders zou ik ook niet weten waarom het een beetje doorschijnt.
Boetseren doe ik zelf niet met tylose, ik vind dat het dan vies smaakt. Maar het is natuurlijk wel nodig als je echt niet wil dat je poppetje inzakt.
Goed gedaan hoor!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

5

MADesign schreef:

Tegen doorschijnen en veel hobbels helpt een iets dikker laagje BBR ook

Ik denk dat je geen BBR (banketbakkersroom) maar BC (botercreme) bedoelt. Van BBR gaat je marsepein namelijk smelten! :D
Op deze site: www.felicitaartjes.nl staan schema's met hoeveelheden (o.a marsepein) die je kunt gebruiken

Enne ik vind de taart heel erg leuk!

6

Leuke taart hoor :thumb:

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

7

Leuk gedaan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Hey Tamaar,

Hij is heel leuk geworden!!
Alleen valt het me wel een beetje tegen dat je de naam onzichtbaar heb gemaakt ;)

9

leuk gedaan hoor

groetjes fleur

10

prachtig :thumb:

11

Wat een dotje! Succes met de komende weekjes wachten totdat je je dochtertje eindelijk in je armen kunt nemen.

Life is uncertain... do the wud first! ;)

12

wat leuk die decoraties!! Spannende tijd!!!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

13

Leuke taart geworden hoor!
Nog succes met de laatste loodjes

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Wat een leuke taart en wat is je kapsel mooi hoog zeg!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

15

goed gedaan!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

16

Leuk