1

Onderwerp: 1 groot drama!

Hallo Allemaal,

Ik vrees dat ik jullie hulp nodig heb!

Afgelopen week heb ik mijn taart geprobeert te maken, van 3 lagen.

Als basis had ik boerencake gemaakt, in een ronde springvorm en dan door de midden gesneden. En een boerencake in een rond kuipje. (Dat was de bovenste laag.

Als vulling had ik custard. Kan dit als vulling?

Om het af te werken had ik jam genomen. Ananasjam.

Het leek allemaal wel oke te gaan tot dusver.

Het probleem was eigenlijk dat ik bovenop allemaal hobbels krijg, en ik weet niet hoe ik dit weg moet krijgen!

Daarnaast had ik voor marsepein gekozen om over de taart heen te doen. Alleen dat is het ergste. Had ik eindelijk onder de knie hoe ik het kon uitrollen, lukt het me niet om de marsepein er mooi op te leggen.

Als bodem heb ik gewoon de cake, of moet hier ook marsepein?
Daarna gewoon de taart, dus ik dacht eerst de bovenkant bekleden met marsepein, dan de zijkant en dan gewoon de volgende laag.
Maar ik zie dus een hele lelijke naad lopen over mijn taart.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Ook zie ik de jam onder de marsepein uit lopen!
Wat kan ik hieraan doen?

Zo heb ik dus de eerste 2 lagen gedaan.
Toch besloten dat ik de 3e laag niet zo wilde, dus ben ik marsepein gaan uitrollen.
Het was een rondje, dus ik leg de marsepein er mooi op. Wat blijkt, ik hou allemaal flappen over, echt te lelijk voor woorden.

Hoe kan ik mijn taart mooi maken zonder dat de jam er onderuit loopt, of ik hobbels en knobbels heb op mijn taat.
En daarnaast ook nog eens normaal bekleed is met marsepein zonder naden en dubbelgevouwen flappen.

De taart die ik wilde namaken staat in de galerie, bij topsy turvy en dan een taart met 25 erop, hij is zwart, wit en grijs. Maar zelf wil ik hem maken met marsepein kleur, donkerbruin en lichtbruin.

Dit was een proeftaartje, maar de ouders van mijn vriend zijn eind november 25 jaar getrouwd en dan wil ik een mooie taart gemaakt hebben.

Wie, o, wie, kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes Simone.

2 Laatst bewerkt door birgitta (16-10-2008 13:26)

Re: 1 groot drama!

http://www.felicitaartjes.nl/   ga naar werkbeschrijving how to laten ze zien hoe je moet vullen.

http://nl.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB1bE  hier laten ze zien hoe bekleden.

hoop dat dit genoeg informatie is, succes :)

3

soweiso zou ik beginnen met afsmeren met botercreme, want dat helpt,
en lees de FAQ's aan de zijkant, dat helpt een boel, en zoek tussen de eerdere topics, daar zijn al een boel antwoorden gegeven....

succes!

4

nog een tip kijk op you tube en toets fondant cake in, zo heb ik ook veel informatie weggehaald.

5 Laatst bewerkt door witje75 (16-10-2008 13:34)

ik denk dat custart wel kan als vulling, mits hij stevig  genoeg is.
En wel een dijkje van botercreme spuiten, zodat de custard niet tegen de marsepein kan komen. anders gaat hij smelten.
en inderdaad, goed naar how to's kijken, daar leer je heel veel van.

en onder de onderkant  geen marsepein doen.