1

Onderwerp: Botercreme of icing?

Hoi dames,

Ik heb voor zaterdag mijn eerste echte bestelling staan, en val gelijk met mijn neus in de boter(creme), ha ha! Ik moet dan namelijk 70 cupcakes klaar hebben.
Het is voor een kindermiddag en ik vraag me af wat nou lekkerder is. Op school heb ik een aantal cakes gemaakt met een 'toef' van icing en dan wat confetti erop, maar nu vraag ik me af of botercreme niet lekkerder is voor kinderen?
Wat denken jullie? Of wordt botercreme mooier?

Ik hoor het graag, de icing heb ik al gemaakt, maar kan ik natuurlijk altijd voor iets anders gebruiken.

Groet en bedankt,
Jacqueline

2

Re: Botercreme of icing?

Ik vind botercreme van de mix lekerder! Alleen dat word zo zacht na en tijdje uit de koelkast...

3

voor kinderen botecreme lekkerder denk ik,en omdat het zachter is beter te eten voor hun

Groetjes Marit.

4

Botercreme is lekkerder. Om te voorkomen dat het zacht wordt, kan je beter niet met mix gebruiken maar andere verhoudingen.

Mijn recept voor decoratie botercreme is als volgt:

250 gram boter (zacht), 2 a 3 flinke eetlepels crisco, en suiker totdat het stevig genoeg is, maar wel spuitbaar, dus dat komt neer op ongeveer 275 gram.

Deze is prima om mee af te smeren (geen smeltende marsepein of fondant als je het in de koelkast zet) en ideaal om te decoreren. Eventjes in de koelkast en de botercreme wordt een stuk steviger.

I love Crisco <3

5

Ik zou voor de kids ook voor de boetercreme gaan,lekker zacht.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Ik zou ook botercreme doen. Niet van de mix, dat is heerlijk om te vullen maar ongeschikt om mee te spuiten.
Ik zou "gewone" botercreme maken, dat wil zeggen 1 deel roomboter en 1 deel gezeefde poedersuiker. Eventueel een druppeltje essence erbij. Maar dat hoeft niet perse hoor. Verder niets erdoor, geen crisco of wat dan ook. En neem geen margarine maar roomboter!
Eerst de boter lekker zacht (lang) mixen en dan de suiker erbij. Dan niet te lang meer mixen, want dan draai je hem door.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

nouuuuu ik zou voor icing gaan.  inderen vinden dat ook lekker omdat het lekker zoet is  plusssss ik weet niet hoe oud die kinderen zijn maar als ze nog klein zijn word het met botercreme zooo´n knoeiboel ik zou het niet graag op willen ruimen hoor.

Ik zou voor botercr

9

ik zou toefjes met de swiss meringue creme maken.
Mooi opspuitbaar, blijft zijn model zonder koelkas goed houden en heeft een zachte smaak.

10

Hallo allemaal,

Moeilijk moeilijk, want ik heb de botercreme uit de shop, van de mix zeg maar. Maar die wordt inderdaad neit hard, dus dat wordt een kliederboel. Karen, hoe maak je die swiss meringue creme? Staat het recept op de site?

Ik ben benieuwd, zit nog zooo in de dub. Het moet ook buiten de koelkast worden bewaard, want het staat daar wel een paar uurtjes? En hoe kun je het het beste bewaren, of zaterdagochtend maar bakken en decoreren?

Groetjes,
Jacqueline

11

http://nl.youtube.com/watch?v=uBBoRMWcfNc

= recept van de swiss merengue botercreme, heeeeeel lekker!

Groetjes Renske

12

http://www.dekoekjesfee.be/nl/forums/de … botercreme

13

karentje schreef:

ik zou toefjes met de swiss meringue creme maken.
Mooi opspuitbaar, blijft zijn model zonder koelkas goed houden en heeft een zachte smaak.

Kan je dit gebruiken in combinatie met de spuitmondjes set van Wilton?