Onderwerp: chocobiscuit maken
Hallo allemaal,
Even een paar vraagjes:
- Ik wil graag een chocoladebiscuit maken, hoe doe ik dat? Gewoon cacao door je beslag mengen? en hoeveel dan?
- Ik heb al een paar taarten gemaakt en moest zeggen dat ze best goed waren gelukt, alleen ze kwamen er goed uit en dan na een paar minuten zakte ie in, terwijl ik m toch in oven liet afkoelen.
Nu heb ik ook al gelezen dat sommige m meteen na het bakken storten op een plateau. Wat doe ik verkeerd.
De laatste taart die ik maakte kwam er ook goed uit, laten afkoelen, uit de oven gehaald in de vorm laten zitten en hij storte in het midden in. Gestort op een plat ondervlak en toen zakte hij weer in het midden in. Wat doe ik verkeerd, moet hij langer in de oven.
Ik gebruikte 9 eieren en had m 75 min op 180 graden. Ik durf eigenlijk de temp. niet op te bouwen omdat mijn oven na het bakken meteen gaat koelen, of moet ik het gewoon doen. Dus 15 min. 150 graden, dan na het piepje van mijn oven weer wat langer en opbouwen, etc. hellup.
- Dan nog een vraagje over botercreme. Kan je dat zelf maken met gezeefde bakkerspoeder en boter, wat zijn de verhoudingen, is het lekker om je taart ermee af te smeren, wordt dit hard?. Heb nog niet echt gewerkt met fondant of marsepein, alleen met royal icing. Daar smeer ik mn taarten nu mee af, maar wordt erg zoet.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.