1

Onderwerp: Moskovisch biscuit

Heb het vanmorgen weer geprobeerd met meel en eieren enz een taart te bakken, deze was hij 2 cm hoog en zo hard als een baksteen.  :grr:

nu heb ik Moskovisch biscuit gehaald, maar wil weten wat is jullie ervaring met dit biscuit is ?

voordat ik weer zoveel eieren van die lieve kippetjes verbruik.

ik heb een vierkante bakvorm 26 x 26 x 7 en wil die taart ook graag 7 cm hoog hebben :D

2

Re: Moskovisch biscuit

Hallo Birgitta,

Wat voor meel(deeg)gebruik jij?
Ik maak heel vaak zelf het biscuit deeg en wordt dan echt wel ca 7 cm hoog.
Nu gebruik ik biscuit mix van de shop en die wordt zelfs nog hoger.
Moskovisch biscuit is een recept waar boter in moet.Het is een andere samenstelling dan gewon biscuit.Ik zelf vind de biscuit mix van de webshop het lekkerst.En niet helemaal onbelangrijk....lekker makkelijk.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

moskovisch-mix is super hoor. Hoeft geen boter bij. alleen eieren en water (als je tenminste de mix hebt).

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

ik vind zelf moskovisch gebak erg makkelijk, lukt vrijwel altijd, en smaakt vind ik beter dan gewoon biscuit :P vind ik :P

5

ik heb inderdaad het moskovisch biscuit zonder boter

6

Kadohke schreef:

moskovisch-mix is super hoor. Hoeft geen boter bij. alleen eieren en water (als je tenminste de mix hebt).

ik heb een vierkante bakvorm 26 x 26 x 7 en wil die taart ook graag 7 cm hoog hebben

Hoeveel mix en eieren gebruik je?

7

Ik doe in mijn bakrand van 25 x 25 cm x7 cm hoog 600 gram mix en 8 eieren.
Daarover zijn de meningen verdeelt. Bv dat er maar 400 gram mix in hoeft, maar dan vind ik de biscuit veel te laag. En met 600 gram en 8 eieren wordt hij lekker hoog.
Anders zelf gewoon een aantal keer experimenten totdat je de gewenst biscuit hebt in de toekomst ;)

Groetjes Angelique

8

zou hetzelfde doen als Knubje :D

9 Laatst bewerkt door birgitta (01-10-2008 12:31)

Knubje schreef:

Daarover zijn de meningen verdeelt. Bv dat er maar 400 gram mix in hoeft, maar dan vind ik de biscuit veel te laag. En met 600 gram en 8 eieren wordt hij lekker hoog.
Anders zelf gewoon een aantal keer experimenten totdat je de gewenst biscuit hebt in de toekomst ;)

Dank voor de tip

Hoe hoog word de taart van jou?
en hoelang laat je de mix mixen? ik had 10 min tot 15 min

10

Oh,ik dacht dat er in moscovisch gebak boter moest.Zo staat het in mijn kookboek.
Waar kopen jullie dat?

11

hij zag er mooi uit, en hij was gaar van binnen, maar zakte tijdens het afkoelen in elkaar
Ik had 430 gram mix en 9 eieren erin gedaan.
had de taart 180 gr 45min in hetelucht oven staan 
:grr:  :grr:  :grr:  :grr:

12

Knubje gaf als tip; 600 gram mix en 8 eieren. Wat jij nu hebt gebruikt, staat niet echt in verhouding. Dus of meer mix, of minder eieren.

Groetjes Renske

13

ik dacht als je er meer eieren in deed dan  werd de mix luchtiger.

maar heb de derde van vandaag gemaakt zo als knubje het zei

14

birgitta schreef:
Knubje schreef:

Dank voor de tip

De kapsels van mij worden toch wel 7 tot 8 cm hoog. Gevuld worden ze een 10 cm ongeveer! :D Soms heb ik ze ook  een beetje bol maar dat los je op door gelijk na het storten een broodplank met iets zwaars op te zetten voor een paar minuten. Niet te zwaar want anders scheurt je kapsel ;)

En is je laatste kapsel nu wel gelukt? Bij mij mislukken ze eigenlijk nooit. Heb ook dat de moskovisch van Aveve. Super spul!!

Oja en niet vergeten om het mengsel zo glad mogelijk in je vorm te doen....dat scheelt ook een flinke bult.
En wat ik doe is 15 min op 130 graden,15 min op 160 min en 15 min op 180 graden bakken. Dan wordt je kapsel ook een stuk mooier.

Succes ;)

Groetjes Angelique

15

Knubje schreef:
birgitta schreef:
Knubje schreef:

Dank voor de tip

De kapsels van mij worden toch wel 7 tot 8 cm hoog. Gevuld worden ze een 10 cm ongeveer! :D Soms heb ik ze ook  een beetje bol maar dat los je op door gelijk na het storten een broodplank met iets zwaars op te zetten voor een paar minuten. Niet te zwaar want anders scheurt je kapsel ;)

En is je laatste kapsel nu wel gelukt? Bij mij mislukken ze eigenlijk nooit. Heb ook dat de moskovisch van Aveve. Super spul!!

Oja en niet vergeten om het mengsel zo glad mogelijk in je vorm te doen....dat
scheelt ook een flinke bult.
En wat ik doe is 15 min op 130 graden,15 min op 160 min en 15 min op 180 graden bakken. Dan wordt je kapsel ook een stuk mooier.

Succes ;)

yippie :lol:  :lol: :lol: hij is inderdaad gelukt wel een bult, maar zag al jou tip met broodplank.

hij is inderdaad heel hoog geworden wow

hartelijk bedankt  Angelique

16

......ik hoef je dus niet komen te troosten???? :lol:
Zo zie je maar weer, oefenen wordt toch beloond......

Groetjes marlies.

17

birgitta schreef:
Knubje schreef:
birgitta schreef:

Dank voor de tip

Oja en niet vergeten om het mengsel zo glad mogelijk in je vorm te doen....dat
scheelt ook een flinke bult.

Succes ;)

yippie :lol:  :lol: :lol: hij is inderdaad gelukt wel een bult, maar zag al jou tip met broodplank.

hij is inderdaad heel hoog geworden wow

hartelijk bedankt  Angelique

Heeee wat goed zeg! Graag gedaan hoor. We zijn er om mekaar te helpen ;)
Ben benieuwd naar je taart als hij helemaal klaar is. Show je hem wel even? :lol:

Groetjes Angelique

18

zal ik doen :)

19

misty schreef:

Oh,ik dacht dat er in moscovisch gebak boter moest.Zo staat het in mijn kookboek.
Waar kopen jullie dat?

aveve :)

20

Nog een vraag, hoe vaak moesten jullie oefenen in het begin?  :)

21

birgitta schreef:
misty schreef:

Waar kopen jullie dat?

aveve :)

Huhhhh:swaar en wat is dat.Een winkel??Ik heb daar nog nooit van gehoord.

22

Was denk ik vroeger boerenbond

23

ik kocht het vroeger ook bij de boerenbond, maar die zijn overgestapt op Soezie.