1

Onderwerp: cupcakes vraag (help)

hallo allemaal,
ik heb zojuist het recept van ??? gebruikt. Na veel zoeken gevonden maar weet niet meer van wie.

brownie cupcake
65 gram boter
65 gram chocolade in stukjes
210 gram rietsuiker
65 ml volle melk (kamertemperatuur)
2 eieren (kamertemperatuur)
80 gram patenbloem 1 el cacao
2 el bakvaste chocolade druppels (optioneel)
een paar druppels vanille
mespuntje zout

Echt de smaak is fantastie, en conform het recept is de bovenkant hard en de binnenkant zacht. Maarrrrrr....
De bovenkant valt er af (als los bladerden verf) en de rest van de cupcake komt los van de vorm. Wat heb ik fout gedaan, kan iemand mij antwoord geven.

Ik hoor graag jullie advies.
Groet Sacha

2

Re: cupcakes vraag (help)

Wat loskomen van de bovenkant betreft weet ik het niet, maar hoort dat ook niet een beetje bij brownies? Over loslatende papiertjes wordt regelmatig wat geschreven, ik zocht even naar het meest recente topic, maar als je op "loslaten" in de rubriek "bakken & vullen" zoekt met de zoekfunctie, kom je er nog veel meer tegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dit is een recept van Granny W. Heb ik van het weekend ook gemaakt en ze zijn jummie de jummie! Heb er extra witte chocolade brokjes doorgedaan...

Bij mij kwamen ze juist niet los van de cups, maar ik had ook bladderende bovenkantjes. Maar dat heb je ook bij brownies dus dat zal zo horen denk ik. Je zou er ook nog een laagje glazuur over kunnen doen, ben je dat bladeren ook kwijt!

4

hallo dames,
bedankt voor de jullie reactie. Ik zoeken op loslaten en begrijp dat het bladeren er een beetje bij hoort.

Ik denk dat ik de brownies ga bekleden met de bon bon bloc creme, die ik onlangs op dit forum gezien heb.

gr. sacha

5

hoi hoi kan het recept nergens vinden heb een vraagje op welke stand /graden bakken en hoe lang wil ze voor mijn verjaardag maken.
gr marie

6

brownies in tikken bij de zoekfunctie!

7

marietje-18 schreef:

hoi hoi kan het recept nergens vinden heb een vraagje op welke stand /graden bakken en hoe lang wil ze voor mijn verjaardag maken.
gr marie

20 minuten op 160 gr.