Je kunt álles een tweede keer invriezen.
Zelfs vlees, alhoewel weleens wordt gezegd dat dat niet kan. Sterker nog, al het vlees wat je in de winkel koopt is al bevroren geweest, soms al 2 keer.
Als je iets 10 keer invreist gaat het er in structuur op achteruit, en daarmee dus in kwaliteit. Dat geldt vooral voor vlees.
Taart kun je gerust 2 keer invriezen.
Ik zeg niet altijd dat de taart uit de vriezer komt. Als je het namelijk goed vriest en vervolgens goed ontdooit, merk je echt helemaal niets.
Ik heb ook weleens mensen gehad die perse geen taart uit de vriezer wilden, want dat was zooooo vies
. Bestelden ze bij mij een taart, vroor ik hem in
, en later hoorde ik dat het de lekkerste taart was die ze ooit hadden gehad
. Sindsdien hebben ze al vaker taart bij mij besteld dus ze meenden het ook echt!
Al hun taarten komen uit de vriezer.
Bijna al mijn taarten gaan in de vriezer omdat ik op het laatste moment zelden tijd en gelegenheid heb om een taart te maken. Niemand heeft ooit iets gemerkt.
Er worden zelfs weleens opmerkingen gemaakt in de trant van 'dit is toch echt vlee malen lekkerder dan zo'n diepvriestaart'
Ik begrijp wel wat ze bedoelen, zij denken bij een diepvriestaart aan zo'n Lidl-taartje. En dat is gewoon een hele andere taart. Met het vriezen heeft het niets te maken.
Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep