1

Onderwerp: Hoogte biscuit

Heb een bakvorm 28 x 38 x5 cm.

Mijn biscuit is na het bakken 4 cm hoog.

Is dit een normale hoogte?

Groet Birgitta

Re: Hoogte biscuit

Heb je de hoeveelheid van het beslag naar de inhoud van het bakblik aangepast? Ik vind hem nogal laag. Normaal is tussen de 6 en 8 cm.

3

Als je meer mix gebruikt dan wordt hij wel hoger. Ik denk dat er nu te weinig gebruikt is. (hoeveel had je gemaakt??)

4

per halve liter 1 ei
En per ei:  30 gram suiker, 25 gr bloem, 5 gr maïzena en een snufje zout.

Dat zijn dus 10 eieren, 250 gr bloem, 50 gr maïzena 300 gr suiker.

5

ik vind hem ook een beetje laag, bij mij komen ze toch altijd wel boven de rand uit.

6

Hoe lang heb je het ei gemixt? En welke maat ei? Ik heb sinds kort een nieuwe 'eierboer' en mijn eitjes waren altijd 55 gram p/s, deze komen niet boven de 50.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

chantal1980 schreef:

ik vind hem ook een beetje laag, bij mij komen ze toch altijd wel boven de rand uit.

per halve liter 1 ei
En per ei:  30 gram suiker, 25 gr bloem, 5 gr maïzena en een snufje zout.

Dat zijn dus 10 eieren, 250 gr bloem, 50 gr maïzena 300 gr suiker.

Ik heb er bakpapier in gedaan en toen nog eens ingevet,is dit misschien wat de fout is?

En ben begonnen met 10 min 150 graden, 10 min 170, en de rest 185 graden.

Eieren in warm water gelegd dan 10 min in de mixer dan gezeefd meel voorzichtig in geschept

Groet Birgitta

8

misschien een domme vraag kan ik het ook met zelfrijzend bakmeel

Ik denk dat dat het probleem is. Je moet 10 minuten mixen nadat je het meel hebt toegevoegd! Succes.

10

Nee hoor Thea, niet bij het gewone recept. Dan is het

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ow sorry dan zit ik er naast. Ik gebruik ook altijd de mix. Mijn excuses

12

Ik had eerder ook het probleem van lage biscuits. Maar de laatste tijd mix ik de maizena en het meel eerst door elkaar en dan voeg ik het pas toe, nu worden ze hoger.
Misschien is dat de truc, ik weet het niet zeker. Volgens mij zit er ook een deel geluk bij...

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

13

Clariska schreef:

Ik had eerder ook het probleem van lage biscuits. Maar de laatste tijd mix ik de maizena en het meel eerst door elkaar en dan voeg ik het pas toe, nu worden ze hoger.
Misschien is dat de truc, ik weet het niet zeker. Volgens mij zit er ook een deel geluk bij...

Ik denk dat mijn fout was dat ik de mix er in een keer erin gooide.

Groet Birgitta :)

14

Ik heb gister een biscuit gebakken van 8 eieren en ik heb de eieren eerst heel lang geklutst zeker 20 minuten tot het echt een soort van merengue schuim was daarna voorzichtig het meel beetje bij beetje er door gespatelt en hij is echt heel hoog geworden. bijna 2 keer het bakblik. Je moet het meel er heel rustig door heen spatelen en absoluut niet mixen dan stort alles in en kan je het eigenlijk weggooien

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

15

Jerney schreef:

Ik heb gister een biscuit gebakken van 8 eieren en ik heb de eieren eerst heel lang geklutst zeker 20 minuten tot het echt een soort van merengue schuim was daarna voorzichtig het meel beetje bij beetje er door gespatelt en hij is echt heel hoog geworden. bijna 2 keer het bakblik. Je moet het meel er heel rustig door heen spatelen en absoluut niet mixen dan stort alles in en kan je het eigenlijk weggooien

oke bedankt ga dit deze week uitproberen :)