1

Onderwerp: Spoed advies nodig 500 cupcakes

Hallo allemaal,

Ik heb net een opdracht gekregen om 500 cupcakes te maken met een eetbare afbeelding (cirkel).

Het moet voor 4 oktober klaar zijn. komende week heb ik een bruidstaart een bedrijfstaart een een 3 laagse stapeltaart dus dan kan ik niet veel doen. Vanaf de 29ste kan ik volop aan het werk voor de 500 cupcakes.

Nu vraag ik mij af of iemand een plan van aanpak weet qua timing van het bakken, vullen en afwerken. Wanneer kan ik beginnen met bakken en hoe bewaar ik de cupcakes het beste. Welke bakingcups kan ik het beste gebruiken, waar bestel ik het voordeligste de eetbare foto's.

Ik weet het allemaal even niet dus heb jullie hulp hard nodig.

Alvast bedankt voor al jullie tips!!!

Liefs Wendy

2 Laatst bewerkt door Carin (17-09-2008 15:01)

Re: Spoed advies nodig 500 cupcakes

Voor ouwels kun je mij even mailen :)

Voor de rest: vriezen! Vries je cc's in een doos in, netjes naast elkaar. Als ze bevroren zijn -in principe de volgende dag- kun je ze uit de doos halen en in een zak doen. Dan vul je die doos weer met een nieuwe lading. Je kunt ze eventueel al met een rondje marsepein erop invriezen. Bekleed dus.
Na het ontdooien plak je de logootjes erop.

Maar 500 blijft toch best een hoop werk :s. En je moet het maar kwijt kunnen in de vriezer :s

Misschien is het een idee om ze "kaal" in te vriezen, en er na het ontdooien een mooie toef op te spuiten, en daar het logootje op te leggen/schuin in te steken?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Jeetje mineetje..............500 stuks. Vraag me echt af wie zoveel besteld......
Lijkt me wel heel leuk om te doen. Zet um op!

4

Ik ben niet jaloers op je........ Succes hoor!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

500?! Das best wel veel..! :o Ik heb een keer 80 gemaakt. Daarvoor heb ik inderdaad steeds een lading ingevroren, en de dag voordat ze af moesten zijn uit de diepvries gehaald. Daarna de volgende dag afgewerkt.
Je zou ook net als Marlies (zie cupcakeparade) de bakker kunnen vragen de cupcakes te bakken, om ze zelf vervolgens af te werken.
Succes ermee in elk geval! :)

6

ik denk dat je voor advies bij marlies moet zijn...die heeft net 1300 cc's geproduceerd! zij heeft de cc's bij een bakker laten bakken, lijkt mij een erg goed idee...kun jij je helemaal op het decoreren en verpakken storten...

succes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

7

oooh ik lees net dat marijke dezelfde tip geeft...sorry

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

8 Laatst bewerkt door marijke (19-09-2008 10:50)

Ben net bij de aldi geweest, daar verkopen ze ook kant en klare cupcakes. Ik geloof iets van 1,39 voor 8... Misschien dat je daar dus een hele bestelling kan doen, dan hoef je in elk geval niet meer te bakken!

9

Ik weet natuurlijk niet wie de opdrachtgever is, maar de kans bestaat dat die iets anders verstaat (en verwacht) onder een cc dan de Aldi :s

Groetjes, Carin

10

Carin schreef:

Ik weet natuurlijk niet wie de opdrachtgever is, maar de kans bestaat dat die iets anders verstaat (en verwacht) onder een cc dan de Aldi :s

Dat is waar..! Al vind ik dat de cupcakes van de Aldi er wel mooi uit zien, mooi rond, alleen lijken ze wat vetter dan de zelfgebakken...

11

Ik vind ze vies. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Hoewel ze natuurlijk inderdaad wel erg makkelijk zijn voor zulke grote bestellingen...

Groetjes, Carin

12

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie adviezen. Ik weet nog niet zeker of ik de opdracht ga aannemen. Ik heb nog geen officieel akkoord. Ik heb een prijs indicatie geven dus dat wil ik afwachten als ik die maandag nog niet heb dan hoeft het voor mij niet meer. Ik ga het dan echt niet redden ben ik bang. Ik wilde dus zelf 500 cupcakes gaan bakken maar volgens mij is dat in een gewone hetelucht oven niet te doen dan ben ik full time een paar dagen aan het bakken. Kan en klare cakejes kopen is wel iets om over na te denken. Ze moeten er dan wel goed uit zien natuurlijk.

Carin ik ga je nog wel even mailen betreft de logo's maar dan wacht ik wel even tot maandag!

Groetjes Wendy