1

Onderwerp: Tips gevraagd!

Mijn broertje wordt 27 september 30 en nu wil ik voor hem ook een tietentaart maken!!!!!!!!!!

Graag zou ik wat tips van jullie hebben want ik ben pas bezig met het bakken/maken van taarten en heb dus nog nooit een tietentaart gemaakt.

Bijv. hoe maken jullie de ronde cake?
Hoe kom je aan huidskleur marsepein?

Kan je een taart die af is dus ook met marsepein/fondant bekleed ook in de diepvries bewaren??

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes Chantal.

2

Re: Tips gevraagd!

de ronde bisquit  bak ik in een metalen kom van de ikea (blanda ... hebben ze ook in glas )
die hebben ze in verschillende maten en werken heel goed
kun je zelf nog de cupmaat bepalen ook ;)

je kunt ook een ovenvaste ronde kom gebruiken of de speciale bol bakvormen (volgens mij van de blokken maar dat weet ik niet zeker )

huiskleur marsepein maak ik normaal met roze en gele kleurstof
maar je kunt ook de kleurstoffen kopen in huidskleur (die heb ik sinds kort en eigenlijk vind ik die wat minder mooi :S)

ik weet dat er medebaksters zijn die de taarten invriezen bekleed en al
ik geloof (maar weet het niet zeker ) dat je hem dan wel een tijd van tevoor uit de vriezer moet halen en dan in de verpakking(doos denk ik) weer moet laten ontdooien
maar dan zou je even de zoekfunctie moeten gebruiken staat genoeg over geschreven ...
zelf heb ik dit nog nooit gedaan dus verder geen ervaring mee

verder heel veel plezier met het bakken
ik lig elke keer weer in de kreukels met die borsten op mijn aanrechtblad  :D

succes groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Dankjewel !!!!!!

Ik hou jullie op de hoogte hahaha!

4

Ik heb net de kommetjes Blanda bij de Ikea gekocht maar ik heb de kleintjes gepakt, weet iemand hoeveel mix ik moet gebruiken om de biscuit te maken!
Ik heb de mix van de webshop en de kommetjes zijn ongeveer 10 cm doorsnede.

Thankxxx!