1

Onderwerp: mijn eerste bonbons (beetje mislukt...)

nou...dit zijn ze dan, de eerste bonbons, gemaakt dmv de ijsblokvormpjes van ikea die ik kon had liggen en nog nooit had gebruikt.

http://i35.tinypic.com/ngt74x.jpg

Gevult met rozijntjes en sommige met aardbeien jam...(wilde eigenlijk mascarpone gebruiken, maar dat hadden ze bij de super gister niet)

anyway, tips?? GRAAG...

Getting married march 17th 2009...

2

Re: mijn eerste bonbons (beetje mislukt...)

Ik heb geen tips, maar vind dat het er goed uit ziet hoor!

3

ik vind ze er mooi uitzien hoor :D

Maar hoe smaakte ze ? want ik heb een keer bonbonnetjes gemaakt dmv ijsblokvormpjes . maar dat was zo smerig :O 
het smaakte helemaal naar plastic ofzo heel raar.

4

ze smaken prima! gewone lekkere chocolade met verrassing...(ik weet niet meer in welke wat zit...hihi)

de vormpjes waren wel al afgewassen natuurlijk, en ik heb ze iets voorgevet met pam op een stukje keukenpapier... Het eruit halen was wel een werkje, maar ja...ach...hihi

5

hhaha , nou gelukkig :D .
en ik vind ze harstikke mooi geworden hoor :).

6

er zijn er nu nog 4 over...hihi, maar die zal mijn lief wel opeten als ik aan het trainen ben...(stiekem verdwijnen er steeds een paar)

7

Wat was er dan precies mislukt aan? Belangrijkste is dat ze lekker waren! :-)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ziet er toch lekker uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Hoe heb je dat gemaakt?
Ziet er leuk uit!

10

ijsblokvormpjes ikea (a 1 euro p.st)
repen melkchocolade (lidl, a 39 cent p.st)
repen puur chocolade (lidl a 52 cent p.st)

steelpan met water op laag vuur, magnetron bakje erboven hangen (die goed hangt, niet te diep), de choco die je wilt smelten in kleine stukjes maken (ik heb het geschaafd)
in het bakje smelten met een stalen (oid) lepel roeren, en steeds wat choco toevoegen.

Ik heb de vormpjes met een keukenpapiertje met een beetje PAM "ingevet" (heel klein beetje), en dan laagje gesmolten choco (dmv lepel af laten druipen)
dan een beetje jam of 3 rozijntjes oid, en weer een beetje gesmolten choco.
Als je klaar bent, de vormen op het aanrecht wat tikken en schudden, en in de koelkast...
De pure choco is erg fout gegaan, die smolt ik in een zak in de magnetron, steeds 25sec, kneden, 25sec magnetron, enz. maar de zak smolt kapot
en verbrande 2 vingers...(choco ingebrand) dus choco overgedaan in andere zak, en zo verwerkt...