1

Onderwerp: Juiste planning

Goedemiddag,

Doordat ik net begonnen ben met het bakken en decoreren van de taarten, gaat er nog heel veel tijd in zitten. zouden jullie mij kunnen helpen met een goede planning, zodat ik niet loop te stressen.... En vrijdagmorgen nog zwetend aan het prielen ben, voor de eerst visite binnen komt wandelen.

Vrijdag is de verjaardag van mijn dochtertje en ik ben een stapeltaart aan het bakken. Deze kunnen na het vullen in de vriezer. (Of doen jullie alleen hetbeschuit in de vriezer). Mijn mogelijkheiden zijn nog wat beperkt en zal alleen decoreren gaan met marsepein.

2

Re: Juiste planning

Ga ook mijn eerste taart bakken ,en had die vraag ook al gesteld en, het antwoord was,
de taart kan gevuld in de diepvriezer , marsepein pas op de laatste dag na het ontdooien er op doen.

Groet Birgitta

3

bedankt voor het tip.

Had al gezocht, naar deze tip. Toch met mijn neus gekeken.

gr. Daan

4

Van marsepein versiersels maken kan je al een poos van te voren doen.
Even in een luchtdicht bakje bewaren.
Als je dus ruim van te voren het kapsel bakt, en vult, en afsmeert kan je hem in de vriezer bewaren.
Woensdagavond de taart in de koelkast zetten, en donderdag bekleden met marsepein, en de versiersels die al klaarliggen.
Dan heb je weinig werk op donderdag.
Komt de visite pas 's middags dan kan je alles nog een dag opschuiven.
Zoveel werk is het niet, als alles maar klaarligt.

Maar als je morgen de taart gaat bakken en donderdag bekleden dan hoeft hij niet in de vriezer.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6 Laatst bewerkt door Carin (16-09-2008 14:54)

Je kunt je taarten gevuld, bekleed en gedcoreerd invriezen! Ik doe dat heel vaak en het is helemaal geen enkel probleem.
Je hoeft echt niet je marsepein pas op de laatste dag erop te doen hoor.
Als je het vriezen en ontdooien op de juiste manier doet, want dat is wel belangrijk, dan merk je er werkelijk helemaal niets van dat het ingevroren is geweest!!!!!!!!!!

Persoonlijk vind ik een taart die uit de vriezer komt lekkerder dan een taart die "gewoon" 2 dagen heeft gestaan :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Gaat de marspein of fondant na het ontdooien dan niet smelten of zweten.?

Lees dit probleem namelijk vaker op het forum.

Groet Birgitta

Als je hem in de koelkast laat ontdooien niet, anders is het temperatuurverschil te groot.

Groetjes Renske

9

In de koelkast ontdooien met doos of zak en al. Dus niet openmaken tot hij ontdooit is. Dan ook pas uit de koelkast halen.