Onderwerp: bakken met bloemennagel
Hallo allemaal,
Ik heb gelezen als je een grote taart bakt is het verstandig om bloemennagels te gebruiken.
Ik heb een taartvorm van een grote 28 x 38 x 5 cm, en hoeveel nagels moeten erin.
Groet Birgit
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken met bloemennagel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Ik heb gelezen als je een grote taart bakt is het verstandig om bloemennagels te gebruiken.
Ik heb een taartvorm van een grote 28 x 38 x 5 cm, en hoeveel nagels moeten erin.
Groet Birgit
Ik ben geen expert, zeker niet in bloemnagels, maar ik ken die alleen als hulpmiddel om bloemen te spuiten met botercreme of royal icing. Ik denk niet dat je die bedoeld. Weet je zeker dat ze zo heten?
Gewoon 1 in het midden. Ik gebruik zelf een hele grote spijker. Werkt net zo goed.
Het word ook heating core genoemd.
Maar op deze site noemen ze bloemennagels
http://www.deleukstetaarten.nl/?FAQ:Wat_betekent#_2
Groet Birgit
Bedankt Kadohke voor de goeie tip.
Wou ze al bestellen in de webshop.
maar spijkers heb ik gelukkig in overvloed :-)
Ah, weer wat geleerd! Ga ik gauw opzoeken. :-)
Wel effe goed schoonboenen. Ik doe zelf een strookje bakpapier strak om de spijker wikkelen en dan in het midden. Vind dat toch hygi
Misschien wel weer een blonde vraag???Zakt die spijker niet in het beslag???
Dat ie omkukeld,zeg maar.
Ja , het is dezelfde nagel als bij het icing spuiten! Dat noem je 'oneigenlijk materiaalgebruik' ...
!
Een heating core kan natuurlijk ook maar dat is wat anders:
Decorator Preferred® Bakeware Heating Core
De heating core (warmte verdeler) zorgt ervoor dat taarten ook in het midden goed gaar worden. De heating core wordt aangeraden bij taartpannen met een doorsnee boven de 30 cm. Engelstalige beschrijving wordt meegeleverd. Heating core invetten voor gebruik en vullen met beslag. Na het bakken lossen uit de taart en opvullen met de inhoud van de heating core.
Als je echte spijkers gebruikt, zorg je er dan wel voor dat ze niet gegalvaniseerd of verzinkt zijn? Bloemennagels zijn - hoewel het oneigenlijk gebruik is - bedoeld om met levensmiddelen te gebruiken, spijkers uit de bouwmarkt niet.
ik heb net een bloemvorm gebakken, ook 28 cm. maar heb niks gebruikt.. het wordt volgens mij ook aangeraden boven de 30 cm. dus zonder kan ook nog.
ik heb de oven voorverwarmd op 150 graden. toen de taart erin gedaan en hem op 180 gezet. na 40 minuten was ie prachtig! net een halve cm boven de rand uit
Het wordt inderdaad wel gedaan met bloemennagels, maar pas op voor roest hoor! Want de bloemennagels zijn er niet voor bedoeld natuurlijk, de heating core wel. Als je een bakvorm niet te vol doet, kan het vaak ook zonder heating core, ook bij grotere vormen. Om de gewenste hoge taart te krijgen, kun je dan ook 2 x een dunnere laag bakken.... En inderdaad, spijkers kan ik ook niet echt aanraden ivm het feit dat deze volgens mij
Bedankt Inge,
Wat een goede tip twee dunne lagen, mijn hoofdpijn word al minder.:)
Morgen ga ik ze bakken.
Groet Birgitta
Misschien wel weer een blonde vraag???Zakt die spijker niet in het beslag???
Dat ie omkukeld,zeg maar.
De spijker zakt inderdaad in het beslag,:( dus heb ik het zonder spijker gedaan.
En dat ging ook goed.
Groet Birgitta
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bakken met bloemennagel