1

Onderwerp: bakken met bloemennagel

Hallo allemaal,

Ik heb gelezen als  je een grote taart bakt is het verstandig om bloemennagels te gebruiken.

Ik heb een taartvorm van een grote 28 x 38 x 5 cm, en hoeveel nagels moeten erin.

Groet Birgit

2

Re: bakken met bloemennagel

Ik ben geen expert, zeker niet in bloemnagels, maar ik ken die alleen als hulpmiddel om bloemen te spuiten met botercreme of royal icing. Ik denk niet dat je die bedoeld. Weet je zeker dat ze zo heten?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Gewoon 1 in het midden. Ik gebruik zelf een hele grote spijker. Werkt net zo goed.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Het word ook heating core genoemd.

Maar op deze site noemen ze bloemennagels

http://www.deleukstetaarten.nl/?FAQ:Wat_betekent#_2

Groet Birgit

5

Bedankt  Kadohke voor de goeie tip.

Wou ze al bestellen in de webshop.

maar spijkers heb ik gelukkig in overvloed :-)

6

Ah, weer wat geleerd! Ga ik gauw opzoeken. :-)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Wel effe goed schoonboenen. Ik doe zelf een strookje bakpapier strak om de spijker wikkelen en dan in het midden. Vind dat toch hygi

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Misschien wel weer een blonde vraag???Zakt die spijker niet in het beslag???
Dat ie omkukeld,zeg maar.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

9

Ja :Y, het is dezelfde nagel als bij het icing spuiten! Dat noem je 'oneigenlijk materiaalgebruik' ... :D!

Een heating core kan natuurlijk ook maar dat is wat anders:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/heating%20core.jpg

webshop schreef:

Decorator Preferred® Bakeware Heating Core
De heating core (warmte verdeler) zorgt ervoor dat taarten ook in het midden goed gaar worden. De heating core wordt aangeraden bij taartpannen met een doorsnee boven de 30 cm. Engelstalige beschrijving wordt meegeleverd. Heating core invetten voor gebruik en vullen met beslag. Na het bakken lossen uit de taart en opvullen met de inhoud van de heating core.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Als je echte spijkers gebruikt, zorg je er dan wel voor dat ze niet gegalvaniseerd of verzinkt zijn? Bloemennagels zijn - hoewel het oneigenlijk gebruik is ;) - bedoeld om met levensmiddelen te gebruiken, spijkers uit de bouwmarkt niet.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

ik heb net een bloemvorm gebakken, ook 28 cm. maar heb niks gebruikt.. het wordt volgens mij ook aangeraden boven de 30 cm. dus zonder kan ook nog.
ik heb de oven voorverwarmd op 150 graden. toen de taart erin gedaan en hem op 180 gezet. na 40 minuten was ie prachtig! net een halve cm boven de rand uit :D

12

Het wordt inderdaad wel gedaan met bloemennagels, maar pas op voor roest hoor! Want de bloemennagels zijn er niet voor bedoeld natuurlijk, de heating core wel. Als je een bakvorm niet te vol doet, kan het vaak ook zonder heating core, ook bij grotere vormen. Om de gewenste hoge taart te krijgen, kun je dan ook 2 x een dunnere laag bakken.... En inderdaad, spijkers kan ik ook niet echt aanraden ivm het feit dat deze volgens mij

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

13

Bedankt Inge,

Wat een goede tip twee dunne lagen, mijn hoofdpijn word al minder.:)

Morgen ga ik ze bakken.

Groet Birgitta

14

misty schreef:

Misschien wel weer een blonde vraag???Zakt die spijker niet in het beslag???
Dat ie omkukeld,zeg maar.

De spijker zakt inderdaad in het beslag,:(  dus heb ik het zonder spijker gedaan.

En dat ging ook goed.

Groet Birgitta