1

Onderwerp: stapelfiasco

De laatste 2 keren dat ik een stapeltaart maakte, kwam er bij het aansnijden een vervelende verassing ter voorschijn.
Onder het taartkarton was de taart helemaal vochtig geworden. (Dus de bovenkant van de taart eronder). Dit ziet er natruulijk niet uit.
Ik denk zelf dat het bij het volgende fout is gegaan:
de taartkartonnetjes deed ik met de vetvrije kant naar onderen (de logica hierachter: dan kan hij niet vast blijven plakken aan de onderste taart).
Aangezien ik nu bezig ben emt de bruidstaart voor mijn zus, zou ik graag van jullie horen of jullie dit probleem ook wel eens hebben.
Zo ja, hoe op te lossen.
Zo nee, hoe doe jij het dan?

Groeten Dorien.

2

Re: stapelfiasco

Je zou twee kartonnetjes kunnen gebruiken met de onderkanten tegen elkaar.
Er zijn ook dubbele vetvrij kartonnetjes, de goud/zilveren bijvoorbeeld, daarvan zijn beide zijden vetvrij.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik knip altijd rondjes uit plastic placematjes.
Groetjes Natascha

4

ja je kunt 2 kartonnen gebruiken en ze tegeneen kleven met wat RI zo blijven ze op hun plaats zitten............

Vele en lieve groetjes Nicole

5

En dan nog een rondje van bakpapier er onder plakken, dan blijft de taart niet aan de taart kleven die eronder zit.

Veel taart plezier

6

Ik doe altijd gewoon 1 kartonnetje onder elke taart. Allemaal met de juiste kant naar boven. Het wordt er nooit zeiknat onder. Als je de ene taart van de andere haalt zie je het natuurlijk wel. Maar die taart is ook in het midden niet gedecoreerd (omdat er een andere taart op stond).
Het is toch niet erg als het niet zo netjes is?Je gaat 'm toch aansnijden, of begrijp ik iets verkeerd :/

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep