1

Onderwerp: Eerste Biscuit mislukt!

Zucht....mijn eerste biscuit is mislukt tenminste dat denk ik geloof niet dat hij er zo uit moet zien!!!
Ik heb het recept voor 5 eieren gebruikt met een vierkante springvorm van 25 bij 25 cm de koek is heel stevig geworden en de smaak is ook goed maar hij is niet luchtig en maar 2 cm hoog........

Weet iemand wat ik fout gedaan zou kunnen hebben?????

Groetjes Chantal

Re: Eerste Biscuit mislukt!

Daar staat 600 gram biscuit voor 60 ml water en 9 eieren.
Leg de eieren voor gebruik eerst 10 min in warm water en dan 10 min mixen op de hoogste stand en daarna 2 min op de laagste stand.
Dan moet het zeker goed komen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

3

Ik kan je niet helpen.. ben een ramp met biscuit maken. Is me nog geen enkele keer goed gelukt... en waar het aan ligt? Heb geen idee, ik volg netjes de gebruiksaanwijzing op....

Dus ben benieuwd of iemand het weet....

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

4

Dankjewel Claudia, ik ga het meteen proberen!

5

Zie dat Chantal en ik tegelijk gepost hadden... dan probeer ik het ook maar op die manier :)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

6

Hier echt hetzelfde probleem. Mijn taart wordt maar niet hoog. En echt dit is al mijn 3de bescuit deze week. Snap er niks van. Ga nu het advies van bovenstaande opvolgen, hopelijk kan ik straks melden dat ik een hoge bescuit heb.

7

Mijn 2e staat nu in de oven!
Het deeg zag er goed uit heb 10 min op de hoogste stand gemixt toen nog 2 min op de laatste en de bloem er doorheen geroerd dus niet gemixt!

Hij was mooi lichtgeel van kleur dus nu zal het moeten lukken!!!

8

Heb je hem met bakken niet gelijk op de hoogste stand gezet, want daardoor rijzen mijn biscuits ook niet.
Dus eerst 10 min op een lagere temp en dan langzaam de temperatuur opbouwen.
Hierdoor duurt het iets langer, maar worden ze wel hoger.

Anders moet je de mix van de webshop gebruiken, die mislukt sowieso niet.

Ilona

Ik bak ze in een hete lucht oven op een vaste temperatuur van 160 graden en de mijne zijn ook altijd mooi hoog. Ik gebruik wel mix van de shop.

Mvg Claudia

10

Ik heb hem op 170 graden in de oven gezet en hij staat er nu ongeveer 30 min in maar hij komt weer niet omhoog............
Ga zo even nieuwe eieren halen en dan proberen we het straks gewoon nog een keer het zal toch eens moeten lukken!

Dus even kort:
10 min mixen op de hoogste stand
2 min mixen op de laagste
Bloem er doorheen roeren NIET mixen.
Koek erin op ongeveer 150 graden.

Ik geef de moed niet op!!!!

11

Met dat bloem weet ik niet ik gebruik alleen de mix van de shop.
Leg ook de eieren voor gebruik 10 min in warm water.

Mvg Claudia

12

Helaas het is weer een soort spons geworden en maar 2 cm hoog en loodzwaar.............
Ik probeer het straks nog een keer anders bestel ik ook de mix in de shop!

13

Heb je er wel maizena inzitten?

Groetjes Renske

14

Nee geen maizena moet dat ook????

15

Hij gaat super goed nu! Ik heb de eieren echt 10 minuten in het water laten liggen. 10 minuten gemixt. Daarna met de hand de maizena en bloem erdoor. 160 graden. En hij lijkt super goed te gaan.

Nu vraag ik me af of ik tussentijds de tempratuur moet verhogen of de baktijd moet verlengen.

16

Bij mij gaan de biscuits meestal goed. Maar als hij er niet goed uitkomt, kan ik meestal wel achterhalen hoe dat komt.
Zijn de eieren wel goed op temperatuur. Hoe groot zijn de eieren. Meestal wordt er gerekend met eieren van 50 gram, maar eieren willen in werkelijkheid nogal eens wat verschillen in maat.
Goede mixer gebruikt? Ik heb bij mijn biscuits de suiker wat fijner gemaakt in de koffiemolen. Ook heb ik het weleens met poedersuiker gedaan.
Het bakken doe ik ook in trappen. Eerst 10 minuten op 140, dan 10 minuten op 16, dan op 170 en na 5 minuten even kijken of hij niet te donker wordt. Dan zit ik er nog niet aan, want anders zakt hij weer een beetje.

Nou, sterkte ermee. En anders is er altijd nog een mix van de webshop, toch?

Groeten en nog meer bakplezier,
Annemiek

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

17

dabloozie schreef:

Hij gaat super goed nu! Ik heb de eieren echt 10 minuten in het water laten liggen. 10 minuten gemixt. Daarna met de hand de maizena en bloem erdoor. 160 graden. En hij lijkt super goed te gaan.

Nu vraag ik me af of ik tussentijds de tempratuur moet verhogen of de baktijd moet verlengen.

En is het gelukt?

Ik verhoog niet de temperatuur na 35 prik ik er even in om te kijken of hij al gaar is.

Mvg Claudia

18

Hij staat er nog in hij moet nog ongeveer 15 min hij is hoger maar nog niet zoals ik zou willen denk ik......even afwachten!

19

chantall schreef:

Hij staat er nog in hij moet nog ongeveer 15 min hij is hoger maar nog niet zoals ik zou willen denk ik......even afwachten!

En hoe hoog is hij geworden?

Mvg Claudia

20

Ja hij is gelukt. Hij is al gesneden en besmeert. Marsepein op kleur gebracht ( volgende keer aan mijn planning werken) En vandaag ga ik hem afmaken. Ben super benieuwd naar het resultaat.

21

Claudia Mv 2 schreef:
chantall schreef:

En hoe hoog is hij geworden?

Helaas ook maar weer een cm of 4.....................

Weet het niet meer ik ga nu maar proberen met maizena en de mix uit de shop bestellen.

22

het kan natuurlijk ook nog altijd aan je oven liggen.... :s

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

23

gewoon de mix van de shop gebruiken, kan bijna niet misgaan!

24

Je hebt recept biscuit 1, en recept biscuit 2.
De eerste is met maizena. De tweede dus niet.
Heel belangrijk is dus dat de eieren warm zijn. Ik leg zel zef altijd 5 minuten in heet water. Samen met de suiker en het zout klop je de eieren 10 minuten op de allerhoogste stand. Weet natuurlijk niet wat voor mixer je hebt. Maar zelfs met een handmixer is het te doen.
Dan even 2 minuutjes langzaam kloppen. Om de grootste bellen eruit te krijgen.
nu schep je langzaam en voorzichtig de meel door het eischuim. Dan kun je het voorzichtig gieten in een vorm. De restjes er voorzichtig uitspatelen.
In het midden van de oven warm zetten, en langzaam beginnen met de temp.
De tijd in drieen delen, en dan elke keer als de tijd voorbij is de stand van je over wat hoger.
Dan kan het echt niet mislukken.
De vorm niet met boter insmeren, maar met bakspray.
En tussentijds de oven niet openmaken.
Kijk ook even bij felicitaartjes.nl op het schema voor de hoeveelheid eieren voor een bakvorm.
Succes!

25

ik heb er weer in in de oven staat ik ben nu eens begonnen met 150 graden want ik heb het idee dat mijn oven snel heet wordt want het was ook zo snel gaar al die tijd voor 9 eieren had mijn oven maar 30 min nodig.
Ook heb ik nu eens een kleinere bakvorm gepakt een ronde van 19 cm en heb ik beslag met 4 eieren gebruikt.

We wachten weer af....