Onderwerp: Doffe ellende
Ik snap er niets van. Ik heb een taart die aan het uitlopen is. Ik heb gisteren een andere bakmix gebruikt. Zonder eieren en alleen maar water toevoegen. Toen ik mijn taart aan het afkoelen was, bleef hij kleven aan het bakpapier en bleek nog drijfnat te zijn aan de onderkant.
Ik heb hem toen weer in de oven gezet. Nadat hij redelijk was afgekoeld heb ik hem gevuld en bestreken met botercreme. Daarna het marsepein erover. Helaas is er een klein stukje aan de zijkant geweest wat te dun was, maar op zich heeft het niet gescheurd. Toen ik vanochtend ging kijken naar de taart, was het marsepein uitgelopen precies op het gedeelte waar het marsepein zo dun was. Er lag een plasje vocht naast de taart.
Vanochtend heb ik dat weggehaald met een doekje en er een rand tegenaan geplakt. Maar het lijkt wel of het besmettelijk is, want de plek die uitgelopen was, spreid zich uit over de rest van de taart.
Ik wordt er helemaal moedeloos van. Zeker omdat de taart zelf echt heel mooi is geworden.
Weet iemand hoe dit allemaal kan en vooral ook hoe ik het "smelten" kan stoppen, voordat al mijn marsepein naast de taart ligt?
Groetjes,
Nanda
Nanda