26

Re: Vergelijkend warenonderzoek: welke fondant?

ik heb alleen nog maar met (zelfgemaakte) MMF gewerkt en vond dit eigenlijk wel aardig gaan. Zit erover te denken om eerdaags ook met een andere fondant te gaan knutselen. Bekleden, maar ook boetseren. Welke moet ik daar nu voor hebben? Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Pff, wat heb je dáár veel soorten in zeg!

27

Bakels!!!!!!

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

28

Met stip op 1 marsepein
met stipje op 2 Ballina (voor hele taarten)
met stipje op 2 Bakels Pettinice (jawel een gedeelde tweede plaats, voor bloemen en boetseersels)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

29

Ik heb nog niet zo veel gemaakt, maar ik heb regalice fondant gebruikt. Voor de smaak heb ik het gemengd met ballina modeling paste, omdat ik de smaak van het fondant niet lzo lekker vind. De smaak van de modeling paste overheerst snel, en vind ik heerlijk.

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

30

"Here are the votes from the jury from Hilversum....." :D

Icecraft heb ik alleen nog maar geproefd.

Verder gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar Pettinice, vanwege de verwerkingseigenschappen. Het is iets stug dus kost kneden net even wat meer kracht. Maar het rolt prettig uit, scheurt niet en smaakt neutraal. Het laat zich ook perfect mengen met marsepein en ik werk eigenlijk altijd met marsefond.

Ballina vind ik heerlijk qua smaak en geur, maar toch wel erg zacht. Daardoor scheurt het wel eens en boetseren is eigenlijk niet goed mogelijk ermee. Dat het niet indroogt is wel fijn tijdens het werken, maar minder fijn bij het afleveren (je krijgt er snel deuken in bij het verplaatsen van de taart).

Regalice is op zich prima, maar toch ook wat zacht waardoor het niet zo lekker mengt met marsepein. Af en toe plakt het ook. En die geur....:rolleyes:

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

31

Dit is een leuk topic. ik heb tot nu toe eigenlijk alleen met marsepein gewerkt, en heb omdat ik nieuwsgierig was ook 2,5 kilo icecraft gekocht..
als alle fondant zo is, dan blijf ik bij marsepein.
verschrikkelijk! plakt overal aan als t te zacht is en droogt weer snel uit.
de smaak vind ik niet lekker, maar had wat dingetjes ervan geboetseerd, en mijn nieuwsgieige papa heeft t opgegeten en die vond t weer wel lekker...
maar aangezien ik alleen taarten wil maken die ik zelf ook lekker vind ( :) ) geen icecraft meer voor mij..
wel wil ik Pettinice gaat proberen..'maar meteen 5 kilo kopen.. pff.. kan iemand me niet 10 gram opsturen zodat ik kan proeven? ;)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

32

En ik maar denken dat ik voortaan alleen nog maar Icecraft hoefde te kopen.. :rolleyes:
Ik dacht dat het een beetje een Ballina smaakje had en de structuur van Pettinice, maar dat is dus niet zo?
Vind zelf Ballina erg lekker, maar te zacht (meng het meestal met andere fondant) en invriezen gaat niet goed.
Nu weet ik het dus helemaal niet meer. Help! ;) :)

33

Kan iemand me ook vertellen hoe de mmf van de webshop is?? lijkt me ideaal nl, zo'n kant en klare mmf

34

Zacht en lekker :) Tenminste, imho ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

35

Ik gebruik alleen mmf en marsepein. zelfgemaakte mmf, lekker goedkoop, bekleed er graag een taart mee, maar versieren duurt te lang, en droogt het snel uit. Dus versieren met marsepein, veel lekkerder ook.

36

Bakels!!!!!! En dan inderdaad de hele emmel!

'k heb tussendoor een keer een verpakking MMF en RegalIce uitgeprobeerd, maar man wat was ik blij dat dit op was. Echt superzacht om mee te werken, maar probeer die zachte massa dan maar 'ns netjes op een taart te krijgen! Bakels fondant voelt in eerste instantie dan wel heel stug aan, maar ff flink kneden en het is prima te verwerken.

Overigens meng ik 'm tegenwoordig ook vaak met marsepein om toch 'n beetje de amandelsmaak erin te krijgen.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

37

Padje24 schreef:

Kan iemand me ook vertellen hoe de mmf van de webshop is?? lijkt me ideaal nl, zo'n kant en klare mmf

Ik vind het de beste tot nu toe!

Het is wel zacht, maar vind dat wel fijn!

En ik vind het absoluut niet lijken op zelfgemaakte mmf!

38

Ik gebruik vaak mmf van de shop, vind ik vooral erg lekker...
Ballina vind ik vreselijk, veel te zacht.
Icecraft pas eens gekocht en ik moet zeggen, die vind ik ook wel fijn werken.

Nu ik jullie verhaaltjes zo heb gelezen, wil ik graag eens de 5 kilo Pettinice proberen. Vond de 1 kilo op zich al wel oke, maar als de 5 beter is... Ga ik dus ook aan de hele emmel! ;)

Groetjes Renske

39

ik heb altijd de emmer van Bakels daar boetseer en bekleed ik mee. Vaak kleur ik wel een dag eerder. En ik gebruik de gekeurde kiloverpakkingen van de planet volgens mij is dat pettinice daar bekleed en boetseer ik ook mee.Ik gebruik alleen marsepein voor de puzzels. Ik hoop eigenlijk dat de webshop de gekleurde kilo's ook nog eens gaat verkopen.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

40

bakels als fondant vindt ik prettiger dan die ik hiervoor had en nu weet ik dus niet meer welke dat was.... tafel van 18 utrecht.....
marsepein heeft de voorkeur, gewoon door de smaak.

lijkt me leuk om op Taart en trends verschillende te kunnen proeven!

lekker duurt het langst!

41

ik gebruik bijna alleen maar de MMF van de webshop. makkelijk te verwerken, lekker van smaak en toch niet overheersend, ruikt ook lekker en niet chemisch. ik doe daar dan ook alles mee, bekleden, boetseren en puzzelen. ook de lettertappits (wel met tylose dan) ik ben dus een grote fan van de MMF van de webshop

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

42

Ik heb eerst Pettinice gebruikt voor mijn eerste taart en toen Icekraft voor een paar taarten, maar ik kreeg als commentaar van mijn familie dat de fondant van icekraft toch niet zo lekker was als die van mijn eerste taart, dus toen maar weer over gegaan op de pettinice.

Een ander verschil is dat ik de icekraft wat kruimeliger vond dan de pettinice. Ik moest veel meer kneden.

MMF heb ik ook al wel zelf gemaakt,maar dat beviel ook nog niet echt. Ik krijg het niet echt goed. Het zien er dan niet homogeen uit. Als ik het uitrol vormen er gaatjes en vouwen. Misschien in de toekomst nog eens weer proberen.

43

hoi,
ik heb al vanalles gehad, maar ballina vind ik erg lekker! regal ice is ook oke, maar M&M van het suikeratelier smaakt nergens naar... nadeel aan ballina is alleen dat je er geen strikken mee kan maken, dus vandaar dat ik ook even aan 't zoeken ben naar iets anders, plus dat ik inmiddels het stadium van beginner wel aardig voorbij aan het gaan ben en wel snap hoe die fondant werkt onder mijn handen. ik probeer ze gewoon allemaal!

hoop dat je er wat aan hebt :)

44

dummiedegum schreef:

hoop dat je er wat aan hebt :)

Als je mij als topicstarter bedoelt: deze vraag stamt uit februari 2008.... ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

45

hey, beter laat dan nooit zeggen ze altijd ;)

46

Ik ben het tot nu toe hier nog niet tegengekomen, maar ik werk enkel met de fondant van Callebaut (emmers van 5 kilo), zowel voor het bekleden als boetseren.
Ik heb één keer Pettinice gebruikt maar ik vond hem niet lekker en er een beetje uitzien als stopverf  :o

47 Laatst bewerkt door tamaral (05-04-2010 10:25)

hoi hoi
k taart met fondant
ik heb effe een vraagje

ik wilde effe weten of er verschillende merken fondant zijn en ook kwa smaak verschillend ik zelf ben nog een beginner
we waren afgelopen zaterdag op een feestje daar kregen we een stuk taart met fondant en die was heel lekker
de fondant die ik gebruik ia daarin tegen heel erg zoet
ik persoonlijk vindt dat niet lekker en mijn kids ook niet

wie kan mij hier wat over vertellen

groetjes tamara

48

Er zijn inderdaad verschillende merken en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Lees dit topic maar eens helemaal door.

Groetjes, Elly

49

welke mmf gebruiken jullie dan als jullie over deze van de webshop hebben?  Want zie dat daar ook weer verschillende merken in zijn

50

@claudia.. deze topic is oud.. en de funcakes MMF is vrij nieuw.. dus ik denk dat ze et over regalice mmf hebben