1

Onderwerp: Strik uit de oven???

Dag meiden,

Ik wil eigenlijk even doorgaan op een topic over "hoe maak je een strik". Ik las op een gegeven moment dat je een strik van Marsepein kan laten drogen in de oven op een hele lage stand en dan de oven deur open.

Twee vraagjes.....zijn de lussen dan bewerkt met tylose? En wordt het allemaal niet veel te hard dan zo? Kan me voorstellen dat het de smaak en structuur van het marsepein niet ten goede komt zo.

Weet iemand hier het antwoord op?

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

2

Re: Strik uit de oven???

Ik eet zo wie zo niet iets waar tylose in is verwerkt. Ik vindt dat wat slijmerig voelen in de mond.

De tip van de oven, daar wordt ook tylose voor gebruikt.

3

Ik heb de lussen inderdaad laten drogen in de oven. Ging erg goed. De lussen werden snel hard. Ik heb er wel tylose door gedaan. De lussen had ik gemaakt van marsepein en fondant. Wat mij betreft werkt het prima!

4

Op hoeveel graden zet je de oven dan? Die van mij kan op z'n laagst op 40 graden of is dat te laag?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

ik zet de mijne ook gewoon op de laagste stand
als je hem hoger zet gaat het smelten en je wilt het juist drogen :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

6

ik heb een strik gemaakt zonder tylose, ook in de oven gedroogd. Op 50 graden en dan de deur op een klein kiertje (ik had er de appelboor tussen gedaan). De strik is erg mooi gebleven, zelfs na een reis van 1,5 uur bij warm en vochtig weer!! Ik had MarsMellowFondant gebruikt.

groetjes Erika