26

Re: Hoe werkt een Patchwork Cutter ?

Met MMF heb ik het niet geprobeerd, met Fondant moet je er echt tylose of tragantgom door doen. Er staat nu trouwens een documentje op de webshop: info over patchworkcutters

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

27

joepi, moest even wachten omdat ze uitverkocht waren, maar nu gekregen.
Ik heb de mexican paste gemaakt , maar dun uitrollen lukt echt niet.
Toen de cutter erin geduwd. Als ik hem langzaam eraf trek, blijft alles op tafel liggen. waarschijnlijk omdat het te dik is. Dus maar uitgesneden.
Zo mooi zeg! Ben heel blij met deze vlindertjes!
Ik zal het nog eens proberen met mmf.

28

Oh oh, ik voel me een beetje "dom". Lees vanalles over MMF, gumpaste, mexican paste,  (geen idee wat de overeenkomsten/verschillen zijn) maar nix over marsepein... Ik zit met smart te wachten op de patchcutter maar twijfel over het enthousiaste idee wat ik in m'n hoofd heb nu ik dit allemaal lees.
Kan die cutter niet met marsepein+tylose of tragantgom?????

"Begin de dag met een dansje..."

29

Nou dom ben je echt niet hoor.
Ik ben zelf pas 2 maandjes voorzichtig wat aan het proberen, en wist daar ook niets van af. Ondertussen aardig bij gelezen.
Mexican paste kan je makkelijk zelf maken. Veel poedersuiker met tylose en iets water.
Maar ik zal het morgen uitproberen met marsepein en tylose.
Tylose maakt het spul een stuk stugger, en elastischer.
Net voor de gein heb ik wat mmf geprobeerd zonder tylose, en dat ging helemaal fout. Alles blijft in de cutter zitten, en als je het eruit wil halen blijft er niets van de vorm over. Dus net tylose erbij gedaan, en na een nachtje in de koelkast eens kijken of het dan wel lukt.
Mmf is ook makkelijk zelf te maken, heb je zelfs niets voor nodig dan poedersuiker,en marsmellows. Zie hiernaast bij recepten-decoreren.

30

Nee ik denk niet dat het met marsepein gaat lukken. In ieder geval niet de uitstekertjes zoals de vlinders. Je moet het echt h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

31

Marianne schreef:

Nee ik denk niet dat het met marsepein gaat lukken. In ieder geval niet de uitstekertjes zoals de vlinders. Je moet het echt h

32

Ik heb de Patchwork Cutter Butterflies, Ladybirds & Bees ook aangeschaft en wil hem graag uitproberen. Met marsepein ging het idd niet echt lekker, en rolfondant plakte te veel, nu heb ik me hier ingelezen en zit met een vraag: Hoe laat je de vlinders drogen zodat de vleugels omhoogblijven staan? Je moet de vlinders gewoon toch op je werkblad laten drogen toch? Of kun je ze eerst nog verplaatsen, dat is toch veel te dun dan... Of maak je het lijfje los...

Mmm das pas lekker!

33

Je zet een papiertje tussen bv. een eirerrek, dus eerst een scherpe vouw maken in het papier. Je kan dan zelf beslissen hoe ver de vleugeltjes omhoog staan.

34

En je kan ze voorzichtig verplaatsen in zijn geheel, want anders drogen ze recht op, dan krijg je de vleugels niet meer omhoog.

35

Verplaatsen met een paletmes? En luchtdicht afdekken of " in open air"?

Mmm das pas lekker!

36

Oh en hoe plak je hem vast, kan dat met edible glue? Water wordt ie zeker weer zacht van...

Mmm das pas lekker!

37

Ja, verplaatsen met paletmes, nog even extra op het lijfje duwen, zodat dat mooi onderin komt.
En laten drogen: in open lucht dus. Als je na een dag probeert papier iets wijder te vouwen, en vlindertje laat los, is hij droog. Anders nog een dag laten drogen.
Als hij dus echt droog is, kan je hem in bakje luchtdicht doen, om te bewaren.
Plakken heb ik met royal icing gedaan. Maar kan vast ook wel met eetbare lijm.

Berichten [ 26 tot 37 van 37 ]

Pagina's Vorige 1 2

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe werkt een Patchwork Cutter ?