Onderwerp: handmixer of machine
Zouden jullie je biscuit maken met een gewone keukenmachine of liever toch met de handmixer maken?
Ben zo bang dat hij dan niet zo hoog wordt met de keukenmachine
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » handmixer of machine
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zouden jullie je biscuit maken met een gewone keukenmachine of liever toch met de handmixer maken?
Ben zo bang dat hij dan niet zo hoog wordt met de keukenmachine
Hoi,
Ik gebruik altijd mijn handmixer (ik ben nog aan het sparen voor zo'n mooie keukenmachine....) en zolang je de mix minimaal 7 min. mixt, wordt je je taart hoog.
Tenminste ik heb er nog geen problemen meegekregen. Ik gebruik altijd wel echter de biscuitmix van bijv. deze webshop, dan wordt je taart hoger, dan dat je zonder deze biscuitmix werkt.
Succes!
Wat versta je onder een keukenmachine...
Ik heb een Kenwood KM 275 en dat is een gewone mixer, en daar gaat het perfect mee!
En dan minimaal 10 minuten mixen, en ook zonder mix van de webshop kan je hoge kapsels krijgen!
Maar een gewone keukenmachine is niet geschikt om biscuit mee te mixen...
Met een keukenmachine met van die messen onderin kan het niet. Wel als je er van boven af een klopper aan kan hangen zeg maar.
Mirjam
Hallo,
dus een mixer is prima?!
Ik heb een mixer die als het ware in een standaard hangt en daaronder zit een schaal die mee draait.
Moet ik dan de ijzeren mixers gebruiken of de deeghaken?!
Ik heb gewoon een handmixer die ik elke keer weer handig op kan bergen en krijg daar ook best hoge kapsels mee. Dit gaat goed. gewoon 10 minuutjes mixen.
het is niet zo'n luxe mixer maar zoeen waar je ook van die haken in kan doen het is een vaste kom maa heb wel verschillende accesoires
Gewoon maar een keer proberen denk ik
Wat versta je onder een keukenmachine...
Ik heb een Kenwood KM 275 en dat is een gewone mixer, en daar gaat het perfect mee!
En dan minimaal 10 minuten mixen, en ook zonder mix van de webshop kan je hoge kapsels krijgen!Maar een gewone keukenmachine is niet geschikt om biscuit mee te mixen...
Hoi,
Ik bedoel zo een van bijv. Kenwoord, zo een die je op het aanrecht aanzet en die dan automatisch voor jou mixt. Ik ben me nog aan het ori
kids4co schreef:Wat versta je onder een keukenmachine...
En dan minimaal 10 minuten mixen, en ook zonder mix van de webshop kan je hoge kapsels krijgen!Maar een gewone keukenmachine is niet geschikt om biscuit mee te mixen...
Hoi,
Ik bedoel zo een van bijv. Kenwoord, zo een die je op het aanrecht aanzet en die dan automatisch voor jou mixt. Ik ben me nog aan het ori
Is zo'n Kenwood van 400Watt sterk genoeg om deeg mee te maken?? (ik vind die oranje echt super)
Ik heb er namelijk nu 1 van Philips een hele oude, die dus helemaal mee gaat draaiden in de rondte als ik er deeg in wil klaarmaken. Alleen vloeibare stoffen mixt ie goed. Zodra een wat hardere substantie wordt is het nix meer.
Is zo'n Kenwood van 400Watt sterk genoeg om deeg mee te maken?? (ik vind die oranje echt super)
Ik heb er namelijk nu 1 van Philips een hele oude, die dus helemaal mee gaat draaiden in de rondte als ik er deeg in wil klaarmaken. Alleen vloeibare stoffen mixt ie goed. Zodra een wat hardere substantie wordt is het nix meer.
Ik maak er m'n koekjesdeeg mee, en dat gaat super!
Even met de deeghaak een paar minuutjes laten draaien,
en je kan er zo een bal van vormen!
Brooddeeg heb ik geen ervaring mee, dat doe ik altijd in m'n broodbakmachine..
Hai Dianne, ben me ook aan het ori
hoi Dianne en kids4co
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mixer, want jullie zeggen dus dat de biscuitmix hier niet mee te mixen is, of begrijp ik het nu niet goed?
Graag je reactie.
Hai Dianne, ben me ook aan het ori
hoi Dianne en kids4co
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie mixer, want jullie zeggen dus dat de biscuitmix hier niet mee te mixen is, of begrijp ik het nu niet goed?
Graag je reactie.
Hoi Saskia,
Mijn echte naam is Dianne en kids4co is mijn forumnaam!
De biscuitmix kan gewoon in de kenwood mx gemaakt worden,
soms doe ik het met de garde en soms met de k-klopper, gaat allebei goed!
botercreme doe ik met de k-klopper en koekjesdeeg met de deeghaak..
Is het zo duidelijker?
Succes met je keuze!
Hoi Dianne,
Bedankt voor je antwoord, het is me nu duidelijker, ook je naam!
Zucht....ik ga me binnenkort bedenken welke mixer ik ga aanschaffen.
ik heb toevallig vorige week de MX275 besteld via modern.nl en superservice gehad!
Vriendelijke gratis klantenservice, mooi op tijd geleverd, duidelijke i-netsite, prima idee om daar je mixer te bestellen..
Hoi Keetie,
Heel erg bedankt voor je antwoord, ik ben er blij mee, ik heb de site daar bekeken.
Hier kan ik wat mee!
Sluit me aan bij Saskia, aan deze antwoorden hebben we wat. Bedankt dus allemaal.
Nu nog beslissen of ik hem nu ga bestellen of nog heel even wacht... heb al zoveel uitgegeven aan deze hobby...
Ik begreep nooit waarom mijn biscuitdeeg zo slecht rees. Ik mixte met mijn kenwoodkeukenmachine met het mengmes. Ik heb het met de kloppers geprobeerd, maar het deeg is daar net te zwaar voor. De kloppers kunnen het niet aan, en schieten los. Ik heb nu een philips handmixer met standaard en draaiende kom gekocht. Wat een geweldig apparaat!! Eindelijk luchtig biscuitdeeg, en ook voor andere toepassingen waar je lang voor moet kloppen is íe ideaal!
Ik heb nieteens een handmixer of machine, doe allen gewoon handmatig met garde kloppen... maar ik gebruik meestal cake en geen biscuit...
Ik heb een bifinet keukenmachine van de Lidl. Hij lijkt een beetje op de Kenny maar dan anders.
Om biscuit te maken, leg ik eerst de eieren in heet water (niet kokend). Weeg daarna de suiker en bloem af. (Ik gebruik geen maizena, en ook geen mix van de webshop).
Met de garde klopt de keuken machine op vol vermogen de eieren met suiker luchtig. Totdat het echt room wit is en het er uit ziet als geklopte slagroom.
Daarna zet ik de keukenmachine op de laagste stand, en doe ik beetje bij beetje de gezeefde bloem erbij.
En dan in de gecriscoode met bloem bestrooide bakblik scheppen.
Echt super makkelijk, en het biscuit is echt mooi hoog.
Ik heb nieteens een handmixer of machine, doe allen gewoon handmatig met garde kloppen... maar ik gebruik meestal cake en geen biscuit...
Ik denk niet dat biscuit op deze manier gaat...
En cakebeslag met de garde...petje af,
krijg je dan geen lamme arm?!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » handmixer of machine