1

Onderwerp: chocoladetaart maken

een hele poos terug heb ik een chocoladetaart gekregen van fam. uit amsterdam, en die was heerlijk!nu wi ik proberen ook zoiets te maken, maar weet ff niet meer hoe en wat.
volgens mij was het een chocoladebiscuit, gevuld met een laag chocolade mouse, en  een wat compacter laagje chocovulling (ganache?)
verder zat om de taart heen een chocolade laag/plak, zoals ik laatst hier ook zag, gemaakt van gesmolten chocola op bakpapier uitgesmeerd, en dat om de taart heen gedaan

boven op lagen"gevouwen"dunne plakken chocola, een beetje mooi chaotisch zeg maar, en eroverheen laagje cacao poeder

zoiets wil ik dus proberen te maken :D
maar ja ben nog een groentje wat taarten bakken betreft, dus wie heeft er voor mij tips?

zoals de tweede laag, zou dat ganache kunnen zijn?

groetjes José

Re: chocoladetaart maken

Kan, of chocoladebotercreme.

Groetjes Renske

3 Laatst bewerkt door mignonne (19-07-2011 08:01)

In het boekje Chocolade lekkernijen van C. Francis (te koop bij o.a. de leukste taarten shop) staan verschillende vullingen etc. van chocoladetaarten.
Echt een aanrader.

4

ganache is wel wat compacter als mousse en wel een lekkere combinatie met de mousse
zelf klop ik de ganache wel altijd op na als ik hem in de taart gebruik

mischien moet je het gewoon eens proberen leker wordt hij vast wel  met al die chocolade :D:D:D:D

succes groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

5

dank jullie wel!
en Marja, ik ga eens kijken, bedankt
had laatst in een winkel het boek," verslaafd aan chocola" in mijn handen, en volgens mij stonden daar ook lekkere dingen in

groetjes José