1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (02-09-2008 10:10)

Onderwerp: uitstekers nog eens bewerken met een prikkertje

velen van jullie kennen het vast wel van het frillen. maar ik was net bezig en misschien kan het voor sommige toch nog een nuttige tip zijn.
ik ben alvast bezig met een verjaardagstaart voor mijzelf :D en die wordt in de stijl van een taart hier van het forum (weet helaas niet meer van wie maar het is een schatje welke ik had opgeslagen, misschien herken je hem wel een beetje door kleurgebruik van de bloemetjes)
dus ik was bezig met simpele uitgestoken bloemetjes met een prikkertje te bewerken en toen wilde ik er nog kleinere bloemetjes bij hebben. ik had hiervoor de kleinste plungercutter gepakt die ik had maar vond het bloemetje toch te saai en strak t.o.v. de andere bloemetjes. dus heel simpel op elk blaadje ff gedrukt met het prikkertje en voilla een heel nieuw lief bloemetje als resultaat.
ik wilde het toch even met jullie delen. misschien kende iemand het nog niet en heb ik toch weer iemand blij gemaakt met deze tip.
in het middelste rondje ligt links het bloemetje zoals hij uit de cutter komt en rechts zoals ik ze heb ingeprikt. ik vond het wel een leuk resultaat, net ff iets liever...
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/332821976.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: uitstekers nog eens bewerken met een prikkertje

Ik vind dit een hele goeie tip!

Ga ik ook eens proberen.

oh leuk, goed idee!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ja ze zijn inderdaad leuker zo. Weer wat om te proberen! ;)

Groetjes Renske

5

Leuke tip, mag ik ook nog even weten hoe je zo mooi dat rondje in de bloem krijgt?
Leg je dat in de bloem? Of komt hij zo al uit de cutter?

6

komt zo uit de cutter ;) kind kan de was doen :D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7

sorry voor zoveel vragen, maar welke cutter is dat? Voor die kleine bloempjes bedoel ik.

8

geeft niets, heb toch geen zin in huishouden vandaag ;)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=706

9

he, jammer al weer zo duur. Ik ben nog maar net begonnen,
nu 4 taarten gemaakt, maar al €140 kwijt.
Wat een dure hobby zeg. Heel leuk, maar kan ik toch niet maken.
Nou hopelijk werk deze ook goed, maar zal dan zelf die rondjes wel moeten doen.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=66
Help, ik ben al verslaafd, en wil alles wel hebben.
Er is veel te veel leuks te koop.

En huishouden? Ik denk de hele dag aan taarten, ha ha.
Al zit ik nu nog meer op het furum dan dat ik taarten maak.

10

Ontzettend leuk geworden Brenda!

Enneh, die schaal die daaronder zit he, is dat soms de eierschaal van de Action?

11

die jij hier aangeeft heb ik ook, ik vind het eerder sterretjes dan bloemetjes eerlijk gezegd. en die plungercutters, het is ff een aanschaf maar het werkt zoveel mooier en sneller. die andere zijn best moeilijk uit de vorm te krijgen. is een heel gepiel om dat zonder beschadigingen voor elkaar te krijgen. okee, het is een aanschaf, maar van deze 2 ben ik het levende bewijs van goedkoop is duurkoop. met die plungerset is het uitsteken in de vorm laten zitten, ff nat penseeltje aan de onderkant en rechtsstreeks op de taart prikken. perfect en 10x zo snel als die goedkopere set. elke hobby kost geld, zeker de eerste aanschaf bij deze hobby, maar als je eens een taart maakt voor iemand i.p.v. een kadootje of bloemetje of je gaat straks mischien wel verkopen, dan verdient het zichzelf weer terug.

12

Dazwa84 schreef:

Ontzettend leuk geworden Brenda!

Enneh, die schaal die daaronder zit he, is dat soms de eierschaal van de Action?

dat is idd de eierschaal van de action, goed gezien, ik had er gelijk 2 gekocht whahaha hebbuhhhhhhhhhhhh!!! ideaal voor dit soort dingen ;)

13

Lastig hoor. Zou hem wel heel graag willen.
Ha ha, maar wil nog zo veel. zoals blanda schalen, nog meer bloemenvormen enz. enz. ha ha.
Zou het ook kunnen om de goedkope set te kopen, en 1 (de kleinste) van jou set?
Dan zou ik eerst de grotere op de taart kunnen leggen, en dan de mooie kleine.
Of is dat te verschillend?

14

heel verschillend... sorry

15

Ja grappig he, ik had het laatst ook gedaan bij wat bloemen en is direkt wat minder saai.
Ik heb ook zo'n tooltje met kartels en die den het er ook leuk op

16

Ik heb zo'n basis tooltjes set en gebruik die vaak voor bloemetjes.. hiermee krijg je gewoon verschillende bloemetjes, echt leuk!