1 Laatst bewerkt door Sher (27-08-2008 16:15)

Onderwerp: HELP, mijn kapsels zijn zo zwaar

Ik maak cakes van zelfrijzend bakmeel (tot nu toe pas drie) zoals het beschreven is in het boek 'Hoe versier ik een lekker koekje" van Peggy Porschen. Maar mijn kapsel (hoor ik nu) zijn helemaal niet luchtig en vallen zwaar op de maag. Voor de 24 ronde taart heb ik dit recept gebruikt.
240 g boter
240 g suiker
5 eieren
240 g bakmeel

Wat doe ik fout? Ik wil wel graag de zelfrijzend bakmeel blijven gebruiken omdat ik dat overal kan kopen namelijk. Kan iemand mij helpen

Dit is de taart die ik ermee gemaakt hebt. Hij is niet goed gerezen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64LNW4AM.jpg

(ik kan tijdens het bakken de temperatuur niet opvoeren, want ik bak met een combi magnetron.)
Please help

2

Re: HELP, mijn kapsels zijn zo zwaar

dat is cake wat je maakt en geen biscuit.
Biscuit is veel luchtiger en heel licht.

3

Waarom gebruik je niet zoals de rest biscuit? Dat is juist bij dit soort taarten veel fijner werken en veel minder machtig.
Ik gebruik zelf het recept basisbiscuit 2 van hiernaast onde rhet kopje recepten, bakken.
en de meesten gebruiken de biscuitmix van de webshop.

4

Nou ja, dat is het dus. Ik maak cake en geen biscuit. Bedankt dames. Dus in plaats van zelfrijzend bakmeel moet ik gewoon bloem gebruiken? Wat raar zeg dat het dan zo in het boek staat. Maar super dames. De volgende zal ik met bloem maken. (gewoon te halen bij de supermarkt toch? Gewoon bloem bloem of moet ik op zoek gaan naar zelfrijzend bloem?

5

Gewoon bloem. En het is niet echt raar dat dat in het boek van Peggy Porschen staat, want in Engeland maken ze cakes en geen biscuits, daar snijden ze ook veel kleinere stukjes, ipv de hollandse punten hier ;)
Cake is met boter, biscuit zonder. En dan heb je alleen bloem, suiker, afhankelijk van het recept maizena en eieren nodig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Zou ook echt wat voor mij zijn geweest om te hebben gedacht :P
Ik gebruik zelf altijd de biscuitmix van de webshop. Vind ik lekker
makkelijk (de rest van de taart is al lastig genoeg) en ik vind het
ook niet zo duur. Alleen nog water en eitjes erbij, mixen, en klaar
is Laura :)

Groetjes Laura!

7

ik werk ook met een combi magnetron maar kan gewoon de tempereatuur op laten lopen hoor. eerst voorverwarmen (dan gaat de grill erbij aan om sneller op te warmen) dan taart erin op de laagste tempereatuur. als de piep gaat moet ik hem gelijk op stopzetten (anders gaat hij afkoelen) en dan gelijk hem weer aanzetten op de volgende temperatuur dit nog een keer herhalen voor de 3e en laatste temperatuur. hij gaat dan wel naar een hogere temperatuur steeds, maar zonder de voorverwarm functie te gebruiken. bij mij werkt het perfect. dit doe ik overigens alleen maar bij grotere taarten bijv. met 8-9 eieren. de kleinere taarten gaan gewoon op 180 graden

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Als je het recept van hier gebruikt voor biscuit (die met maizena) krijg je heerlijke luchtige biscuit!

Groetjes Renske

9

Kwebbel, bij mij werkt dat niet. Zodra ik op stop druk dan gaat hij weer helemaal uit. Als ik een andere temperatuur in wil stellen gaat hij weer opnieuw voorverwarmen. Irritant ding he. Maar ik ga voortaan het recept van het forum gebruiken. Whahaha. Super stom als je er eigenlijk over nadenkt. Als mijn zus niks gezegd had, was ik gewoon zo door gegaan. Ik proef namelijk zelf niks, omdat ik het niet lust dus zelf was ik er nooit achter gekomen whahahaha. Dames super. Dan weet ik dat ook voortaan. :D