1

Onderwerp: Slagroomtaart

Eind september is mijn vader jarig.. ja het duurt nog even, maar toevallig zei mijn moeder net tegen m'n vader dat het er alweer bijna aankomt en wat hij wilde hebben. Toen zei ik "een taart van mij natuurlijk!" .

Na wat gediscussieer kan ik er dus niet meer omheen: meneer houdt het meest van en wil dus graag: Een slagroomtaart!

Nu lijkt het voor mij toch eigenlijk nog wel een beetje ingewikkeld, want ik heb het idee dat slagroom best snel inzakt zeg maar, smelten ofzo. Dus als je het met een ribbel spuitmondje spuit de ribbel wegsmelt. Klopt dat? En hoe kan je de slagroom echt stevig en 'houdbaar' maken, het moet natuurlijk sowieso gekoeld bewaard worden, maar dus niet dat het al gauw een kliederboel wordt.

En mensen misschien nog tips voor de zijkanten? ik zie vaak dingen als hagelslag enzo, en wat zit daar dan onder gewoon botercreme?

Alvast erg bedankt, ik ben benieuwd!
( en ook of het me tegen die tijd zal gaan lukken :p )

Re: Slagroomtaart

Wat dacht je van zoiets?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=28577

Dan kun je toch nog iets leuks maken met marsepein erop en toch lekker veel slagroom. Een slagroomtaart vind ik lekker als hij gevuld is met banketbakkersroom en jam. Ik smeer hem helemaal rondom in met slagroom en druk er amandelschaafsel tegenaan. Vind ik zelf lekkerder dan hagelslag. Hagelslag is wat overheersender.

De slagroom maakt ik met 1 zakje vanillesuiker en 1 zakje klopfix op 250 ml slagroom (35% vet).

Onder het marsepeinenplaatje doe ik een dun laagje botercr

3

Voor stevige en goed in vorm blijfende slagroom maak ik altijd met aangevette slagroom. Super resultaat en de toefen blijven heel mooi!

4

Hoe doen jullie dat met de klop fix dan?

Ik heb het de vorige keer gebruikt, maar ik had niet echt het idee dat het anders was dan normaal.

Doen jullie de slagroom (ik gebruik verse uit de koeling) met suiker en klopfix eerst bij elkaar en daarna alles kloppen, of doen jullie tijdens het kloppen de klopfix er door heen?
Misschien klop ik de slagroom ook wel net te kort hoor, want ik ben altijd bang dat ik het te lang doe.

5

Ik heb ergens gelezen dat het vetpercentage ook belangrijk is voor de vorm van de toefjes. Ik heb laatst ook de gewone slagroom gebruikt, maar de randen van de toefjes worden dan inderdaad niet zo mooi als op de taart van MireilleM1978.

Voor de zijkanten kun je overigens ook gewoon slagroom gebruiken. Botercreme is niet nodig, want er komt toch geen marsepein op.

6

Oh nu ik dit lees bedenk ik mij, ik gebruik volgens mij altijd halvolle. Dit is dan zeker het "probleem"

7

Oke het is al een stuk duidelijker:)! Dankjullie wel!
Als de tijd zover is en ik heb nog vragen dan kan stel ik die dan wel (Y)