26

Re: spannend.... vandaag mijn eerste ècht echte bruidstaart... een W.I.P.

pffffffffffff we sijn er weer! whahaha
niet alleen voor mij is het zweten, de taart begint soms ook ff te zweten hoor!! pfff
ramen open, deuren open en afzuiger aan. hij staat nu weer ff in de koelkast bij te komen.
het volgende heb ik alvast gedaan.
grote taart bekleed, onderkarton "afgetekend" maiskolf prikkers als deuvels op maat gemaakt en in de taart gestoken. (ow wat erg)
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331900734.jpg
zijkanten met ruiteffect gedaan.
je ziet onderaan de taart 1 klein vouwtje zitten (gelukkig is dat de enige) daar komt nog weer een sierrand overheen strakjes
ik ben blij dat dit gedeelte er alvast op zit, ik kan nu weer ff rusig adem halen. het kussen effect aan de zijkanten trekt een beetje scheef omdat de taart rond loopt. gelukkig zie je straks alleen de bovenste helft. heeft iemand nog tips om dat mooier te krijgen voor een volgende keer? ik heb het nu net een verstek gezaagde lineaal gedaan.
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331900736.jpg
zijn 5 deuvels eigenlijk genoeg om een 24 cm goed gevulde taart te dragen of zouden er nog meer bij moeten?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

27

Koffie is op hoor.... (nee ik ben niet ongeduldig naar de volgende aflevering van Kwebbel, the soap.... :Y
Groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

28

Hee, wat een leuk topic zo :)
Je vordert gestaag; ik vind 'm nu al mooi worden!
Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes, Marielle

29

O wouw...ik word echt op m'n wenken bediend!...:D
Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

30

jaaa..zie er strak uit en dat ene kreukeltje?? waar ook al weer???? :) ben jaloers!!!wat knap wat knap!!! op naar de volgende aflevering... :Y

groetjes Ellen

31

Dat wordt zeker wel een mooie taart,benieuwd naar het eindresultaat en 5 maiskolfprikkers lijken mij ook wel genoeg.
Succes ermee!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

32 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 11:22)

ja dames, ik heb er weer goede hoop op dat het gaat worden zoals ik wil.
nogmaals, van mij mag ook deze zo blijven. en misschien laat ik de rand ook wel zo. er komen toch ook nog rode roosjes op deze bovenkant....
tot hier aan toe ben ik gelukkig heel tevreden.
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331904527.jpg

ik ga zo eerst mijn koelkast verbouwen want ik ga zo de mooiste kanten uitzoeken om hem te gaan stapelen, daarna alles ff droog op zijn plek leggen en afmaken

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

33

tis net of ik even geen eigen leven heb :D (heb ik wel hoor...denk ik..geloof ik hahahaha ;) ), maar zit echt aan de comp gekluisterd! ben heel erg benieuwd naar die roosjes!Die hartjes kunnen dan altijd nog, toch?!

groetjes Ellen

34

hahaha...iedereen verslaaft aan deze soap !!
Het is echt erg leuk op alle foto's te zien !!
toppie !!

Groetjes Katy

35 Laatst bewerkt door kwebbeltje (26-08-2008 11:42)

ehm dilemma

op de gestapelde taart komen de roosjes op de bovenste wel goed zo. de rest van de roosjes liggen nog los. ik denk ook niet dat die erop gaan. ik denk dat het mooier is om alleen op de randen die hartjes te doen en op de onderste taart dan zo dat ze net tussen de bovenste in komen. zoals het hier op de foto is vind ik eigenlijk niet leuk :D
http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331905666.jpg
of misschien wel alleen deze hartjes en de onderste rand zo laten?

36

x-el schreef:

tis net of ik even geen eigen leven heb :D (heb ik wel hoor...denk ik..geloof ik hahahaha ;) ), maar zit echt aan de comp gekluisterd! ben heel erg benieuwd naar die roosjes!Die hartjes kunnen dan altijd nog, toch?!

wel goed voor het aantal hits op deze site ;)

37

He! Gaat goed!

Ik vind de roosjes eigenlijk wel leuk op de zijkant, maar zou er dan nog wel twee groene blaadjes bij doen...

Maar je moet natuurlijk lekker doen wat je zelf leuk en mooi vindt! Hij wordt zowiezo prachtig.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

38

hmmm, begrijp je dilemma (en nog een hit whahaha!) En de roosjes tegen de onderste rand? is dat wat? Of alleen nog hartjes? Aaarg...ik ben echt nog lang niet rijp voor zo'n taart!! :(
btw roosjes bovenop zijn echt wel mooi!!!!

groetjes Ellen

39

Ik (maar wie ben ik ;)?) zou wel roosjes erop doen, met blaadjes

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

40

Leuk zeg om zo stap voor stap te zien hoe je het doet..... Bijna een fotoworkshop! Ik heb er in ieder geval veel aan (kan nl zien hoeveel je afsmeert...)
Maar hij ziet er echt super uit. Persoonlijk zou ik de taart met de roosjes bovenop, de hartjes op de bovenste taart en verder helemaal wit laten. Vind ik erg mooi, maar helaas ben al een poosje getrouwd (zonder taart trouwens)
Succes verder vandaag en ik kom ook nog even kijken!
Rosajati

Enjoy!

41

vind je taart heel mooi worden

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

Ik schakel nu pas in, bij deze soap. Maar het resultaat vind ik al prachtig!

43

Heel interessant om te blijven volgen, een docu op discovery is er niks bij.
Hoe heb je de roosjes nu gedaan? Ik zou ze platter maken, met een paar blaadjes op de plek doen waar je ze nu hebt liggen.
Of je hebt ze al vast natuurlijk dat kan ook.
Nog even dit: ik vind het nu al een schitterende taart!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

44

Misschien de roosjes van de onderste taart weghalen en helemaal rechtonder net zo'n trosje rozen als boven op maken. Zou zelf dan op de onderste rand geen hartjes meer doen.
Is maar een idee hoor, maar waarschijnlijk heb je hem al klaar.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

45

kan ik bij je in de leer?? Wauwie, wat mooi, ook de rand onder aan de taart is super. Succes hoor, en inderdaad dit is veel leuker dan gtst.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

46

he tof je wipje
die zijn altijd leuk om mee te volgen :-)) mooie taart

47

ja hij si idd al laar, maar nog niet helemaal vast geplakt. al heb ik wel voor links onderin gekozen en niet voor rechts onderin, anders is het weer te gemaakt en nu is het lekker toch speels vind ik zelf. maar hoe zorg ik er in hemelsnaam voor dat die roosjes blijven liggen op het platteau? een lapje roodfondant onder de taart en onder de roosjes en daarop alles vasrplakken?
hartelijk dank voor alle tips en meedenken tot zover, jullie zijn kanjers en ik ben helemaal happy!!!! :D

http://pic70.picturetrail.com/VOL1824/10962777/19492378/331909867.jpg

48

Ohhh. wat erg!!! Zit op het werk....zit alleen maar hier te lezen...echt fout :O
Krijg spontaan zin om te freubelen :D

Ik vind 'em mooi hoor. Misschien de roosjes op de onderste rand en dan laten verspringen met de harten...als je begrijpt wat ik bedoel!?

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

49

ohhh...te laat. Dit is ook super

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

50

oooooh wauw!!!!! Wat is ie mooi!!!!!!!!

................is het nu dan afgelopen....wat moet ik dan nog doen vandaag?.......hellup...... :D :lol:

ga geloof ik ook maar even de keuken in...heb nog een etentje morgen... :9

vond het echt super, wanneer weer?? haha!

groetjes Ellen

groetjes Ellen