1

Onderwerp: vraagje (weer) bewaren van taart

Ik lees hier op het forum verschillende reacties op het " vooruitmaken" van taarten die vervolgens worden ingevroren.

Mijn vraag is: Hoelang kan je een taart bekleed met marsepein bewaren in de koelkast? Sluit het masepein het kapsel dusdanig af dat de cake niet " oud" wordt? Op welke stand moet de koelkast minstens staan.

Heeft het ook te maken met de vulling? Ik heb vrijdag een bruidstaart op bestelling en ik wil eigenlijk vandaag al beginnen met bakken+vullen en decoreren omdat ik ook een gast ben op de trouwerij..

Vulling 1: jam+botercreme (2x)
Vulling 2: chocolademouss+ garnache+kersenjam
Vulling 3: citroenpudding mona + citroenb.+ botercreme

Ook moet ik her en der roosjes bevestigen aan de zijkant van de taart, hoe plak ik deze het beste vast op de taart?

Ben echt zenuwachtig omdat ik niet af wil gaan :-)!!!

2

Re: vraagje (weer) bewaren van taart

Roosjes kun je het beste vastmaken met RI.
Ik wil niet vervelend doen hoor, maar als je dit soort dingen (nog) niet weet, is het dan wel verstandig om aan een bruidstaart te beginnen?

En weer geef ik het zelfde antwoord als ik andere heb gegeven.
Ik zou niet op mijn bruilof een oude taart willen maar wel een verse.
Is het niet beter om woensdag te bakken en donderdag te bekleden. De roosjes kan je alvast maken en kleuren ook.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Ik bak de taart uit een vriendendienst. Het bruidspaar in spe heeft een klein budget en er is een kleine op komst. Om ze tegemoed te komen en een orgineel cadeau te geven heb ik ervoor gekozen om de taart te maken, gratis. Ze weten dat dit mijn eerste bruidstaart wordt, maar hebben al eerder taarten met marsepein van mij gezien en gegeten :-)

Taarten bakken doe ik sinds mijn 7e, wat me erg goed afgaat. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en bekleed nu ook taarten met marsepein sinds een paar maanden. Ik heb het mezelf aangeleerd, vandaar dat ik nog niet alles weet...          ( cursus ga ik volgen in september )  Het  " strak" krijgen van de marsepein is geen probleem, net als de vulling. Het aanplakken van roosjes gaat me ook lukken, maar ik vroeg me af hoe jullie het aanpakte om decoraties op de taart te plakken.

Tevens ben ik ook niet helemaal thuis met de " bakplanning",  daarom vind ik het ook meer dan normaal om mensen die hier meer ervaring mee hebben om advies te vragen.

Ik  ben ervan overtuigd dat ik niet de enigste ben die het spannend vind om haar eerste bruidstaart te maken!

5

Wat lief dat je dat wilt doen. Zou het zelf ook erg spannend vinden.
Ik wens je veel succes!
Ben wel benieuwd hoe de taart wordt.

6

Hansje, vind het heel normaal hoor die vragen!! Zit hier precies met hetzelfde. Forum is er volgens mij ook voor, dingen vragen aan anderen en elkaar helpen.

Ben benieuwd naar je bruidstaart, staat ie al in de taartenparade????

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4

7

Hoi Hi_die,

Ik heb hem inderdaad in de taartenparade gezet, de foto was helaas echt zwaar onderbelicht.. Heb vorige week weer een taart gemaakt, die zet ik er nu op ":-)